Automobilky kašlú na softvérovú podporu starších modelov. Dôležité systémy prestávajú fungovať už po piatich rokoch!

Problémy, ktoré donedávna trápili skôr počítačových nadšencov, dnes zasahujú aj do sveta automobilov. Moderné vozidlá sú totiž plné počítačov a ich úlohou je postarať sa o fungovanie celého systému. Dokonca aj ovládacie časti ako napríklad spojka či radiaca páka, ktoré boli kedysi so zvyškom auta mechanicky prepojené, **sú dnes ovládané elektronicky technológiou shift by wire.** Viac však vnímame pribúdajúce… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Problémy, ktoré donedávna trápili skôr počítačových nadšencov, dnes zasahujú aj do sveta automobilov. Moderné vozidlá sú totiž plné počítačov a ich úlohou je postarať sa o fungovanie celého systému. Dokonca aj ovládacie časti ako napríklad spojka či radiaca páka, ktoré boli kedysi so zvyškom auta mechanicky prepojené, **sú dnes ovládané elektronicky technológiou shift by wire.** Viac však vnímame pribúdajúce displeje, ktoré vyžadujú pravidelnú softvérovú aktualizáciu podobne ako váš mobilný telefón. **V opačnom prípade sa môže stať, že niektoré funkcie jednoducho prestanú fungovať z dôvodu kompatibility alebo bezpečnosti.** Pri rýchlosti, akou dnes automobilky vyvíjajú nové verzie svojich multimediálnych systémov, však nemôžeme očakávať doživotnú podporu každého systému. **Držať pri živote niekoľko generácií operačných systémov je pre výrobcov jednoducho neudržateľné.** > Automobilky vypínajú funkcie, za ktoré ste si pri kúpe riadne zaplatili. Dôkazom tohto procesu môže byť napríklad Hyundai, ktorý v USA **oznámil ukončenie podpory pre staršie vozidlá už po piatich rokoch!** Odstrihnutie sa bude týkať viacerých modelov vyrobených od roku 2012 do 2016, pričom **majitelia prídu o viaceré dôležité bezpečnostné prvky** ako napríklad automatické upozornenie po náraze, núdzové volanie či vyhľadávanie ukradnutého vozidla. Dôvodom má byť ukončenie podpory pre zastaranú sieť 2G, s ktorou multimediálny systém BlueLink pracoval. Napriek tomu, že automobilka plánuje niektorých majiteľov odškodniť, tento trend bude v budúcnosti s najväčšou pravdepodobnosťou pokračovať. Rozumieme tomu, že vývoj technológií je nezastaviteľný. **Nie každý si však môže dovoliť zaobstarať nové auto každých 5 rokov kvôli tomu, že mu prestali fungovať dôležité funkcie, za ktoré si navyše pri kúpe riadne zaplatil.** Motoristi sa tak budú musieť zmieriť s tým, že po čase jednoducho prídu o časť komfortu alebo bezpečnosti vo svojich autách.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.