Plánuje sa najväčší experiment 21. storočia týkajúci sa verejnej dopravy.
Aktuálne spoločnosť Waymo testuje autonómne vozidlá vo Phoenixe, hlavnom meste Arizony, ktoré sa vyznačuje suchým a predvídateľným počasím.
Problémom, ktorý zatiaľ zostával nevyriešeným, je **dážď a sneh**. V takýchto prípadoch sedí vo vozidle vodič, ktorý môže v prípade potreby zasiahnuť, ale **modifikované Chryslery Pacifica od Waymo One prekonali aj tento problém** a jazdia v uliciach Phoenixu bez zásahu človeka aj za nepriaznivého počasia.
Google, pod ktorý Waymo patrí, pracuje na autonómnej technológii riadenia už od roku 2009 a testovanie v bežnej premávke prebieha už siedmy rok. Jeho autonómne vozidlá najazdili dokopy viac než 30 miliónov kilometrov a ďalších 20 miliónov počas simulovaných jázd.
Prečo teda ešte ich autonómne vozidlá nepoužívame? Aj keď je Waymo vo vyvíjaní autonómnej technológie najďalej, jeho vozidlá nie sú dostupné koncovým zákazníkom.
Jediná spoločnosť, ktorej sa niečo také podarilo, je [Honda, ktorá pred pár dňami ako prvá na svete začala predávať vozidlá s automatickým riadením úrovne 3](https://www.autoviny.sk/novinky/122189/honda-predbehla-konkurentov-v-dopravnej-zapche-vas-odvezie-autonomne).
Technológiám autonómnej jazdy patrí budúcnosť. Kto by nechce, aby ho auto pri pomalej jazde v dopravnej zápche odviezlo autonómne?
Zdroje:
* [Waymo Simulated Driving Behavior in Reconstructed Fatal Crashes within an Autonomous Vehicle Operating Domain](https://storage.googleapis.com/waymo-uploads/files/documents/Waymo-Simulated-Driving-Behavior-in-Reconstructed-Collisions.pdf)
* via [Autobible.cz: Autonomní řízení je bezpečnější. Vozy Waymo obstály v situacích, které ve skutečnosti vedly ke smrtelným nehodám](https://autobible.euro.cz/autonomni-rizeni-je-bezpecnejsi-vozy-waymo-obstaly-v-situacich-ktere-ve-skutecnosti-vedly-ke-smrtelnym-nehodam/)