Indian Chief – návrat ku koreňom
Indian všetkých prekvapil a odštartoval narodeninovú párty úplne novým modelovým radom nazvanou Chief – Náčelník. Dizajnéri v Indian-e nepotrebovali vymýšľať nič nové, hlavným cieľom bola reinkarnácia pôvodnej vlajkovej lode do nového tisícročia.
Klasické tvary, dokonalý retro kabát a pod tým všetkým sa skrýva najmodernejšia technika.

Nový rad Chief ponúka pre tento rok tri modely. Chief Dark Horse, Chief Bobber Dark Horse a Super Chief Limited. Ich hlavnými zbraňami sú jednoduchá a čistá konštrukcia a nečakane nízka hmotnosť (pod 300 kg) a to aj napriek tomu, že pohonným agregátom týchto strojov je aktuálne najväčší a celosvetovo najžiadanejší indiánsky motor, vzduchom chladený vidlicový dvojvalec Indian ThunderStroke 116 s objemom takmer 1 900 cm3, disponujúci krútiacim momentom 162 Nm!
Takže pokiaľ sa má nejakému motocyklu hovoriť trhač asfaltu, potom je to určite nový Indian Chief.


Najdôležitejšou informáciou však je, že vďaka novému modelovému radu teraz začínajú modely Chief s tisícdeväťstovkou ThunderStroke 116 na cenách o cca 8 000 eur nižších, než sme boli zvyknutí v minulých rokoch. Už teraz je jasné, že práve tento dôležitý argument výrazne zmení pomer síl na trhu chopperov a cruiserov.
FTR ako cestný hooligan bike
V novej sezóne zajasajú aj fanúšikovia ultimátneho fanbiku FTR 1200, ktorý od tohoto roku nájdete v ponuke už len ako FTR. Indian vypočul priania a pripomienky majiteľov či záujemcov o tieto stroje a zmenil na nich všetko, čo podľa užívateľov chýbalo k dokonalosti.

Zabudnite na flat-track, resp. čistokrvný street tracker, teda americký plochodrážny motocykel homologovaný pre ulicu. Nové FTR sú nižšie, majú prepracovaný podvozok aj tlmenie a najmä majú nové, čisto cestné 17-palcové kolesá obuté do športových pneumatík Metzeler.
Druhou významnou zmenou je nový software a nové palivové mapy. A výsledok? Nečakane výrazné zlepšenie už i tak veľmi dobrých jazdných vlastností!
FTR zmenilo na novú sezónu aj farebné kombinácie a bude sa vyrábať v základnej verzii, verzii FTR S s lepšou výbavou, plne nastaviteľným podvozkom a multifunkčným dotykovým displejom a vo verzii FTR R Carbon, od ktorej si továreň sľubuje najviac. Z FTR R Carbon sa totiž stáva unikátna zberateľská záležitosť pre fajnšmekrov a jazdcov, ktorí túžia po jedinečnosti a hi-end technike.

FTR R Carbon zostalo ako jediné v bojových farbách továrenského závodného tímu, 95 % plastových dielcov nahradil luxusný karbón a nekompromisný americký dvojvalec dopĺňa zlatý podvozok Öhlins, luxusné športové sedlo a čierne koncovky výfukov Akrapovič.
Indian ale nezabudol ani na milovníkov športových endúr a čoraz obľúbenejších scramblerov. Komu jazda po asfalte nestačí, tomu ponúka Indian model Rally na vyššom a mäkšom podvozku a väčších vypletaných kolesách s terénnymi pneumatikami.
Model FTR Rally možno pomocou originálnych doplnkov veľmi jednoducho a rýchlo upraviť aj na cestovanie.

Challenger korunovaným kráľom baggerov
Pre oba americké koncerny produkujúce motocykle sú najtypickejšími modelmi veľké a ťažké cestovné krížniky s objemnými kuframi a s maximálnym komfortom cestovania. Polemika nad tým, ktorý je najlepší, a ktorý bude korunovaným panovníkom tejto vskutku kráľovskej motocyklovej kategórie, bola vyriešená minulý rok na jeseň.


Američania totiž vymysleli niečo, na čo by Európan nikdy neprišiel. Okruhové preteky týchto cestovných baggerov – King of the Baggers! Na technicky a jazdecky komplikovanom okruhu v Laguna Seca sa stretlo celkom 13 mastodontov kategórie touring a bagger. Dva Indian-y Challenger verzus jedenásť Harley-Davidson-ov. Motocykle mali len obmedzené možnosti úprav a za ich riadidlami sa objavili známe mená. Predovšetkým z pretekov SBK a TT. Indian-y získali 1. a 3. miesto!
Indian Challenger, motocykel, ktorý nastavil nové hodnoty a latky pre všetky cestovné cruisre, sa stal prvým oficiálne korunovaným kráľom motocyklových kategórií bagger a touring!