Suzuki Jimny sa vracia do Európy! Má to však malý háčik

Suzuki Jimny je auto, ktoré väčšina motoristov miluje. Má špecifický charakter, robustný vzhľad a terénne schopnosti, ktoré mu môže väčšina drahých konkurentov závidieť. Potešilo nás v rámci testovania takmer si okamžite získalo obľubu verejnosti. **Kúpiť si toto nebojácne autíčko však nebolo ani zďaleka jednoduché, keďže na Slovensko sa dostal len obmedzený počet kusov.** Dostať sa k… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Suzuki Jimny je auto, ktoré väčšina motoristov miluje. Má špecifický charakter, robustný vzhľad a terénne schopnosti, ktoré mu môže väčšina drahých konkurentov závidieť. Potešilo nás v rámci testovania takmer si okamžite získalo obľubu verejnosti. **Kúpiť si toto nebojácne autíčko však nebolo ani zďaleka jednoduché, keďže na Slovensko sa dostal len obmedzený počet kusov.** Dostať sa k nemu bolo ťažké a v priebehu niekoľkých mesiacov boli všetky dostupné autá beznádejne vypredané. Veľký smútok zasiahol fanúšikov pomerne krátko po spustení predaja, keď **Suzuki oznámilo stiahnutie tohto modelu z európskeho trhu.** Dôvod bol jednoduchý – emisné normy. Ekologickí byrokrati totiž hodnotia autá na základe pomeru vypúšťaných gramov CO2 a hmotnosti. Takže aj keď v praxi nebolo Suzuki s kombinovanou spotrebou 6,8 l/100 km vyslovene nehospodárne, so svojou nízkou hmotnosťou patril do kategórie áut s povolenými 95 g CO2/km. V realite však vypúšťalo Jimny o takmer 100 g/km viac než povoľujú normy.

VIDEO: Drsný cukrík?! Ako si poradí Suzuki Jimny s extrémnym terénom?

Suzuki Jimny by malo byť okrajový model. Nová generácia má však našliapnuté stať sa perfektnou imidžovkou. Pritom však nestratila nič zo svojich bájnych terénnych vlastností.

Japonci sa však rozhodne odmietajú vzdať a prišli so zaujímavým nápadom, ako vrátiť Jimny späť do hry. V Európe si ho po novom budeme môcť kúpiť ako úžitkové vozidlo N1 s prívlastkom Professional. Legislatíva sa na pracovné autá pozerá o niečo benevolentnejším spôsobom, takže Suzuki nemusí spĺňať emisný limit 95 g CO2/km. **Po technickej stránke pôjde o rovnaké auto s motorom 1.5 litra pod kapotou (75 kW) a hmotnosťou len 1 100 kg.** Na prepravu štyroch osôb však budete musieť zabudnúť. Za prednými sedadlami umiestnilo Suzuki stenu, ktorá oddeľuje nákladový priestor od posádky. Samozrejme, na tento kompromis museli pristúpiť najmä kvôli tomu, aby mohli byť zaradení do kategórie N1. Na druhej strane aj tak väčšina majiteľov využíva tento offroad v hlavne teréne, kde 863-litrový priestor pre náradie či batožinu mnohí privítajú. Suzuki Jimny Professional už môžete kúpiť v susednom Poľsku či v Holandsku, no **postupne by sa malo dostať na ďalšie európske trhy.** Dúfame, že čoskoro opäť stretneme tohto malého bojovníka aj na slovenských cestách.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.