Kia „nechtiac“ ukázala malé mestské auto, ktoré sa ešte nepredáva

Kia sa pustila do náročného boja. Chce byť najinovatívnejšou automobilkou vo svete, kde je transformácia nevyhnutnosťou.
Vydané  Text: 
Automobilka Kia v uplynulých dňoch ohlásila zásadné zmeny týkajúce sa jej vozidiel, korporátneho imidžu, ale aj celkovej filozofie a pracovnej kultúry. Nasleduje tým ostatné automobilky, ktoré v roku 2020 vydali verejné záväzky o vlastnej transformácii. **Z klasických automobiliek sa postupne stávajú poskytovatelia komplexnej mobility**. V prípade Kie sa inovácie dajú zhrnúť do nasledovných pilierov: * nový účel spoločnosti * nová korporátna misia * nové obchodné riadenie * nová dizajnová filozofia * nová pracovná kultúra
Na prvé prečítanie to pôsobí akokoľvek, len nie konkrétne. Avšak značka už s transformáciou začala, v uplynulom období sa z nej stala automobilka ponúkajúca [solídnu paletu elektrických a elektrifikovaných vozidiel](https://autoviny.sk/obsah/znacka/kia), zverejnila [dlhodobú stratégiu s názvom „Plan S“](https://www.autoviny.sk/novinky/121126/velky-plan-kie-ovladnut-europsky-trh-s-elektromobilitou-skor-realisticke-ocakavania-a-ohromne-usilie)pre udržateľnú mobilitu, ohlásila [komplexnú spoluprácu so spoločnosťou Nvidia](https://www.autoviny.sk/novinky/121831/vsetky-nove-kie-budu-mat-infotainment-nvidia-drive), [zásadným spôsobom modernizovala svoje logo](https://www.autoviny.sk/novinky/121969/kia-predstavila-svoje-nove-logo-sledujte-video-z-predstavenia-dronmi-a-ohnostrojmi), [spustila službu KiaMobility](https://www.autoviny.sk/novinky/121565/kia-spusta-velkolepy-projekt-kiamobility) a ozrejmila svoje [plány vyrábať špecializované vozidlá, vrátane tých vojenských novej generácie](https://www.autoviny.sk/novinky/121723/kia-vyvija-armadne-stroje-novej-generacie-bude-aj-hummer-postaveny-na-zakladoch-suv-mohave). Všetkým týmto témam sme už na Autovinách venovali, odkazy na jednotlivé články nájdete aj na konci tohto príspevku. ### Sedem nových áut, minimálne jedno typu mini Spoločne s novým sloganom „Movement, that inspires“ , teda „Pohyb, ktorý inšpiruje“, automobilka zverejnila aj fotografiu svojho budúceho modelového portfólia vozidiel. Jedná sa síce len o ich siluety, vidíme však aj nápadne malé vozidlo, ktoré v súčasnosti Kia neponúka.
Predpokladáme, že sa bude jednať o úplne nový model malého mestského elektromobilu pre dve osoby (prípadne štyri), ktorým značka naplní svoje vízie o rozmanitom elektrifikovanom portfoliu. V súčasnosti trh ponúka hneď niekoľko podobných typov vozidiel, avšak o ich úspechu sa dá pochybovať. Zákazník ešte stále nie je dostatočne motivovaný k tomu, aby si kúpil nové a pomerne drahé malé vozidlo na elektrinu, keď mu trh s jazdenkami ponúka nepomerne lacnejšie riešenia s pomerne čistými benzínovými motormi. V tomto prípade by sa mohlo jednať o súčasť napĺňania transformácie automobilky na poskytovateľa mobility, ktorý takéto špecializované vozidlo ponúkne na krátkodobý prenájom a nie na kúpu. Okrem malého (zrejme) elektromobilu však Kia potvrdila skorý príchod iného kľúčového modelu. Pripravovaný elektromobil bude mať svojský dizajn zodpovedajúci novej filozofii a dnes vieme s takmer určitosťou povedať, že sa bude jednať o sériovú podobu dávnejšie predstaveného konceptu s názvom [Imagine by Kia](https://www.autoviny.sk/novinky/120697/kia-sa-snazi-o-nemozne-ponukne-premiovu-triedu-za-cenu-strednej-vsetko-to-zacne-jej-novy-elektromobil). Automobil postavený na novej elektrickej platforme E-GMP ponúkne dojazd viac ako 500 km, vysokorýchlostné nabíjanie za menej ako 20 minút a bude prvým globálnym modelom, ktorý ponesie nové logo Kia. „My nie sme prémiová značka, ale mainstreamová a tomuto dedičstvu zostaneme verní. Toto auto bude „haló“ a nacenené tak, aby demonštrovalo, že môžete mať auto špičkovej úrovne, ako Tesla, BMW či Mercedes, ale bez potreby platiť prémiové ceny,“ povedal Carlos Lahoz, marketingový šéf značky Kia v rozhovore pre magazín Autocar ešte minulý rok. Ho Sung Song, prezident a generálny riaditeľ korporácie Kia Corporation, Lahozove slová z minulého roka upresnil v najnovšej tlačovej správe: „V spoločnosti Kia zastávame názor, že doprava, mobilita a pohyb predstavujú ľudské právo. Našou víziou je vytvárať riešenia udržateľnej mobility pre zákazníkov, komunity a spoločenstvá na celom svete. Dnes začíname túto víziu uskutočňovať: uvádzame do praxe nový zámer našej značky a stratégiu pre budúcnosť.“ Do roku 2027 automobilka plánuje uviesť na trhy sedem špecializovaných elektrických vozidiel. Vďaka narastajúcej ponuke vozidiel EV chce spoločnosť Kia do roku 2025 dosiahnuť 6,6-percentný podiel na svetovom trhu s EV a do roku 2026 celosvetový ročný predaj v objeme 500-tisíc kusov EV. [GALLERY id=30692]

Kia predstavila svoje nové logo! Sledujte video z predstavenia dronmi a ohňostrojmi

Prezentácia nového loga pomocou dronov a ohňostrojov je demonštráciou toho, že automobilový priemysel nestráca na atraktivite ani v čase, keď sa všetky autosalóny a technologické veľtrhy zrušili pre pandémiu ochorenia Covid-19. Dnešná akcia od Kie prišla v čase, keď sa mal v Las Vegas konať legendárny veľtrh CES.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »