Aktuality

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid je na Slovensku: spotreba je 1 l/100 km a nabíjací wallbox dostanete zadarmo!

„Na slovenský trh prichádza vrcholná verzia nového SUV Toyota RAV4 vo verzii Plug-in Hybrid. Cena tohto vysokovýkonného SUV s nízkymi emisiami sa začína na 49 990 eur vo výbave Comfort, druhá výbava s označením Selection je za 54 590 Eur (vrátane ceny príplatkového laku karosérie),“ uvádza tlačová správa Toyoty.

Toyota RAV4 u nás rozhodne nie je žiadnou novinkou, takisto ako plug-in hybrid ju poznáme už nejaký ten piatok, ale až teraz dorazil do slovenského predaja.

Model RAV4 Plug-in Hybrid je postavený na platforme Toyota GA-K a je vybavený inteligentným systémom elektrického pohonu všetkých kolies Toyota AWD-i. Kombinuje najnovšiu hybridnú technológiu Toyota s 2,5-litrovým benzínovým motorom Dynamic Force. Celkový výkon systému je maximálne 306 koní a umožňuje akceleráciu z 0 na 100 km/h za 6 sekúnd.

Napriek pôsobivému výkonu je model RAV4 Plug-in Hybrid aj pozoruhodne čistý – vďaka novému vysokokapacitnému lítiovo-iónovému akumulátoru a zdokonalenej jednotke riadenia výkonu hybridného systému má emisie len CO2 22 g/km. To je naozaj mimoriadne číslo.

Vďaka štyrom jazdným režimom môžu vodiči plynulo prepínať z hybridného režimu do režimu čisto elektrickej jazdy, takže model RAV4 Plug-in Hybrid dokáže prejsť do 75 km len na elektrickú energiu, čo presahuje 50 km každodenného dochádzania priemerného Európana, vuvádza Toyota. V čisto elektrickom režime EV dokáže model RAV4 Plug-in Hybrid dosiahnuť rýchlosť až 135 km/h bez zásahu spaľovacieho motora, a to aj pri plnom zrýchlení.

Ceny a výbavy

Na Slovensku sa RAV4 PHEV začína predávať iba v jednej motorizácii: 2.5 Plug‑in Hybrid (306 k) aut. prevodovka e‑CVT benzín. Zákazník má na výber dva stupne výbavy, Comfort za 49 990 eur a Selection za 53 990 eur, pričom má k dispozícii aj paket VIP za 4 000 eur pre výbavu Selection.

Konfigurácia pohonu je vskutku pôsobivá - výkon benzínového motora je max.136 kW (185 k) prit 6 000 ot./min, max. krútiaci moment 22 Nm pri 3 200–3 700 ot./min. Ak sa zohľadní aj elektrický motor, celkový výkon pohonného systému dosahuje až 225 kW (306 k).

Čisto elektrický dojazd 75 km je síce optimistický, v reálnej prevádzke bude rovnako ako pri všetkých iných PHEV značne kratší, no zo skúsenosti vieme, že Toyota výborne zvláda energetický manažment a tak je celkom realistické, že na bežné denné jazdy nebude vôbec potrebné zapínať benzínový motor.

Silným argumentom ku kúpe je aj wallbox s nabíjacím výkonom 22 kW dodávaný k autu zadarmo, rovnako ako nabíjací kábel s dĺžkou až 6,3 metra. Toyota poskytuje na hybridné ústrojenstvo automobilu záruku 5 rokov, pričom na karosériu až 12 rokov.

Podrobnosti o cenách a výbavách novej Toyoty RAV4 Plug-in hybrid nájdete v priloženom cenníku:

Erik Stríž - auto motor a šport, Autoviny.sk
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

TEST: Kia Sorento je rodinné auto roka, ukážeme vám prečo

V Spojených štátoch sa Kia pochválila tým, že jej model Sorento v sedemmiestnej verzii získal ocenenie Najlepšie rodinné auto roka 2021. Súhlasíme s tým, že si Kia titul zaslúži a pozreli sme sa do takejto sedemmiestnej verzie, aby sme vám ukázali praktickú stránku tohto priestranného SUV.