Je nafta lepšia ako benzín? Športový VW Golf GTD má až 400 Nm a 200 koní, ako sú na tom benzínové verzie?

„Naftové GTI“ má dva katalyzátory a spotrebu menej ako päť litrov, pritom skvelý krútiaci moment.
Vydané  Text: 
# Nový Volkswagen Golf GTD 2021 Toto je úplne nový Volkswagen Golf GTD, športovo ladený hatchback so vznetovým motorom, ktorý je podľa slov výrobcu čistejší a výkonnejší ako kedykoľvek predtým. Silné tvrdenia stoja na konkrétnych číslach: agregát TDI dokáže vyvinúť krútiaci moment až do 400 Nm, čím prekonáva aj mnohé výkonné pick-upy, maximálny výkon dosahuje 147 kW (takmer 200 k). S pohonom predných kolies hatchback zrýchľuje z nuly na rýchlosť 100 km/h za minimálne 7,1 sekundy a rýchlostný strop je 245 km/h. Zo skúsenosti však vieme, že v praxi tieto vozidlá zvládnu ešte zopár km/h naviac. Volkswagen zatiaľ uvádza spotrebu novinky vypočítanú podľa staršej metodiky NEDC, a to pomerne realistických 4,4 l/100 km. S metodikou WLTP to bude trocha viac, no aj tak má byť hatchback s naftovým motorom voľbou aj pre ľudí, ktorí už začali preferovať pohony s menším vplyvom na životné prostredie. Informácie o emisiách CO2 zatiaľ výrobca nezverejnil, ale zákazník by sa nemal obávať eventuálnych reštrikcií naftových motorov. Nová verzia motorizácie 2.0 TDI je vybavená dvomi sériovo zapojenými katalyzátormi (twin dosing SCR), má dvojité vstrekovanie AdBlue zabezpečuje ešte lepšiu redukciu oxidov dusíka. Golf GTD už v štandardnej výbave ponúkne predné a zadné LED svetlomety, LED osvetlenie prednej masky chladiča, 7-stupňovú automatickú prevodovku DQ381 DSG, 10-palcový digitálny prístrojový panel, balíček asistenčných systémov (rozpoznávanie značiek, udržiavanie v pruhu) či elektronický zámok diferenciálu XDS, progresívne riadenie, jazdné režimy, bezdrôtovú nabíjačku či technológiu Car2X. Novinka sa bude od konvenčných verzií Golfu odlišovať aj estetickým športovým balíčkom, ktorý zahŕňa zadný strešný spojler, športový difúzor či dvojité koncovky výfuku na ľavej strane.   Porovnanie športových verzií nového VW Golf:
Volkswagen Golf GTE (2021) benzín+elektrina, hybrid 180 kW 370 Nm
Volkswagen Golf GTI (2021) benzín 180 kW 370 Nm
Volkswagen Golf GTI Clubsport (2021) benzín 221 kW 400 Nm
Volkswagen Golf GTD (2021) nafta 147 kW 400 Nm
  Z vyššie uvedenej tabuľky porovnania športových verzií nového VW Golf vyplýva, že hoci má vznetová verzia GTD s 2.0 TDI najnižší maximálny výkon, a to 147 kW, disponuje krútiacim momentom totožne vysokým ako v špičkovej verzii GTI Clubsport (400 Nm). Výhodou vznetových motorov je schopnosť dosahovať krúciaci moment skôr ako benzínové motory, čo sa z pohľadu vodiča môže priaznivo prejaviť na dynamike. Na druhej strane, pre vyššiu hmotnosť (a teda aj odlišné rozloženie hmotnosti vozidla) môže utrpieť obratnosť vozidla. Pri takto vysokých hodnotách výkonu a krútiaceho momentu sa však zdá, že nejaký ten kilogram hore-dole pre amatérskeho športového vodiča nemusí predstavovať žiadny problém. Pre úplnosť dodajme, že Volkswagen Golf GTD v modelovom roku 2017 dosahoval max. výkon 135 kW.    




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »