Najlepší Jeep v histórii: Grand Cherokee prichádza po 10 rokoch s novou generáciou a neuveriteľným interiérom
1 328 litrov za druhým radom sedadiel. To je veľkosť kufra, ktorú mnohé autá nedosahujú ani vtedy, keď z nich zadné sedadlá vymontujete.
Vydané Text: Redakcia (s)
Vonkajšie vyhotovenie nového Grand Cherokee L nápadne pripomína minuloročný koncept Grand Wagoneer, na rozdiel od neho produkčná verzia ale nevyužila spojené zadné svetlomety, má ich teda konvenčne oddelené.
Sme toho názoru, že zákazníci značky Jeep sú stále pomerne konzervatívni a budú veľmi radi, že si novinka zachovala svoj pôvodný charakter a hoci výrobca pomerne výrazne modernizoval detaily, v konečnom dôsledku sa stále pozeráme na pravý džíp.
Grand Cherokee L sa pritom od existujúcej generácie značne líši, najmä vo veľkosti. Na dĺžku meria 5 204 mm, zatiaľ čo rázvor predstavuje až 3 091 mm. Doterajšia verzia mala 4 821 mm na rázvore dlhom 2 916 mm.
Prístrojový štít je digitálny, displej má uhlopriečku 10,3 palca a druhý displej, ten centrálny, bol uložený do samostatného panela na stredovej konzole. Vyzerá to tak, že sa jedná o trend v autopriemysle, ukladať tento centrálny displej pomerne nízko a nútiť vodiča, aby mu venoval zvýšenú pozornosť zmenou pohľadu z cesty vpravo dole.
Vynikajúce čísla nový Grand Cherokee L dosahuje v batožinovom priestore. Za tretím radom sedadiel je voľných až 484 litrov a po sklopení tretieho radu potom má objem predstavovať až 1 328 litrov. Len pre zaujímavosť, to sú bežné východiskové údaje konvenčných päťmiestnych esúvečiek.
Severoamerická ponuka konfigurácií nebude pre našinca dôležitá, ale spomeňme, že novinka bude mať vždy osemstupňovú automatickú prevodovku, ale pohon bude na výber všetkých štyroch kolies alebo zadnej nápravy. Automobill ponúkne na výber z 3,6-litrového vidlicového šesťvalec s max. výkonom 213 kW a 5,7-litrového osemvalca HEMI s max. 262 kW. K dispozícii bude zadný elektronický samosvorný diferenciál a tiež vzduchové pruženie.
Inzercia