Trieda S prejde ako plug-in hybrid až 100 kilometrov – aj s výkonom 510 koní!

Limuzína Mercedes-Benz Triedy S opäť prichádza ako plug-in hybrid, a to so špičkovými technickými údajmi. Potvrdzuje tým svoju pozíciu trhového lídra.

Ak máte radi Mercedes-Benz Triedy S, nepochybne viete, že všetky články o tejto limuzíne nájdete na Autovinách na samostatnej podstránke:
> Všetko o značke [Mercedes-Benz](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes-benz) a [Triede S](https://www.autoviny.sk/obsah/znacka/mercedes-benz-s)

### Mercedes-Benz Triedy S EQ Power – stručne o pohone

Značka Mercedes-Benz informovala o príchode plug-in hybridnej verzie svojej limuzíny Triedy S. Novinka je nositeľom už štvrtej generácie plug-in hybridného systému uvedeného do komerčného predaja (prvá prišla v roku 2009 do konštrukčného radu 221).

Popri spaľovacom motore využíva doplnkový elektrický motor, ktorého maximálny výkon je prekvapivých až **110 kW**, ekvivalent 150 koní. A teraz pozor – krútiaci moment dosahuje až 440 Nm, zatiaľ čo v spaľovacom motore 500 Nm pri 1 600 – 4 500 otáčkach za minútu!

Aj napriek mimoriadnemu výkonu doplnkového motora je automobil schopný prejsť na jedno plné nabitie trakčného akumulátora až približne 100 kilometrov, čo je hodnota, ktorá je fakticky dvojnásobná ako v prípade bežných plug-in hybridov na aktuálnom trhu.

V súčanosti je bežné, že plug-in hybridy ponúkajú elektrickú jazdu s maximálnym dojazdom 50 kilometrov, aj to však s významnými limitáciami. Takýto dojazd je realistický iba v prípade započatia jazdy z úplne nabitej batérie a energeticky vysoko efektívnou prevádzkou vozidla.

Základom hybridného pohonu v plug-in hybridnej konfiguráci je pritom stále **radový šesťvalcový motor M 256** z modulárnej rodiny FAME (*Family of Modular Engines*) **s maximálnym výkonom 270 kW** (367 koní). Celkový systémový výkon tak dosahuje max. **375 kW (510 k) a 750 Nm**.

Akumulátor vyhradený pre pohon elektrického motora má **max. kapacitu 28,6 kWh**, nabíjanie striedavým prúdom umožní rýchlosť 11 kW alebo až 60 kW jednosmerným prúdom. Teoreticky sa tak dostávame k času nabíjania na úrovni maximálne niekoľkých desiatok minút. Pokiaľ sa jedná o tankovanie benzínu, 67-litrovú nádrž naplníte stále nepomerne rýchlejšie, no elektrifikované autá sa nabíjajú predovšetkým vtedy, keď sa nepoužívajú – na parkovisku pred domom, pred firmou či v nákupnom centre.

Automatická prevodovka 9G-TRONIC má deväť stupňov a aj ona sa podieľa na priaznivom výsledku testu spotreby podľa metodiky WLTP – iba 1,6 až 1,3 l/100 km. Priemerná energetická spotreba elektrického pohonu je pritom mierne vyššia ako pri malých elektromobiloch, a to 26,7 až 24,7 kWh/100 km. Emisie CO2 dosahujú pritom iba 37 až 29 g/km. *V spojení s hydraulickými brzdami sa zlepšila aj rekuperácia, jej výkon je až 120 kW*, uvádza výrobca.

Novinka sa dostane do predaja v priebehu roka 2021.

### Mercedes-Benz Triedy S EQ Power – interiér
[GALLERY id=31185]

Trieda S (hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete)
Valce Počet/zoradenie 6/R
Zdvihový objem cm³ 2 999
Menovitý výkon zážihového motora kW/k pri 1/min 270/367 pri 5 500 – 6 100
Menovitý krútiaci moment zážihového motora Nm pri 1/min 500 pri 1 600 – 4 500
Menovitý výkon elektromotora kW/k 110/150
Menovitý krútiaci moment elektromotora Nm 440
Systémový výkon kW/k 375/510
Systémový krútiaci moment Nm 750
Maximálna rýchlosť [4] km/h 250
Maximálna rýchlosť s elektrickým pohonom km/h cez 140
Spotreba kombinovaná, vážená (NEDC) [5] l/100 km 1,6-1,3
Spotreba kombinovaná, vážená (WLTP) [6] l/100 km 1,3-0,8
Kombinované emisie CO₂, vážené (NEDC) [5] g/km 37 -29
Kombinované emisie CO₂, vážené (WLTP) [6] g/km 30-18
Kapacita vysokonapäťového akumulátora/z toho využiteľná kapacita kWh 28,6/21,5
Spotreba elektriny kombinovaná, vážená (NEDC) [5] kWh/100 km 26,7-24,7
Spotreba elektriny kombinovaná, vážená (WLTP) [6] kWh/100 km 29,5-24,5
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC [5] km 100-115
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP [6] km 81-103

* *[5] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2 v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Dojazd a spotreba elektrického prúdu boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Ako vymeriavací základ podľa zákona o elektromobilite (EmoG) je smerodajná iná hodnota. Ako vymeriavací základ pre daň z motorových vozidiel môže byť určujúca vyššia hodnota*.
* *[6] Uvedené hodnoty boli zistené podľa predpísaného spôsobu merania. Ide o Hodnoty CO2 podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Spotreba elektrického prúdu bola zistená na základe nariadenia 683/2008/ES. Údaje sa nevzťahujú na konkrétne vozidlo a nie sú súčasťou ponuky. Slúžia len na porovnanie rôznych typov vozidiel. Hodnoty sa líšia v závislosti od zvolených prvkov mimoriadnej výbavy*.





Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk