Aktuality

Nová Fabia Combi bude! Zásluhu na tom má aj Slovensko

Príchod novej generácie obľúbeného mestského hatchbacku bol oficiálne potvrdený. Informoval o tom aj šéf mladoboleslavskej automobilky, Thomas Schäfer. Veľké špekulácie sa však týkali praktickej verzie combi, ktorej osud bol donedávna nejasný. Keďže globálne predaje medzigeneračne klesali a zákazníci naprieč značkami už nemali tak veľký záujem o tento druh automobilu. Automobilka Škoda je pritom posledným výrobcom na trhu, ktorý drží malé kombi v ponuke. Konkurencia už segment malých kombi dávno nahradila crossovermi alebo kompaktnými SUV, a preto sme veľmi radi, že Fabia Combi naďalej zostane v ponuke.

V poslednom vydaní novín Škodovácký odborář sa totiž objavuje potvrdenie výroby spomínanej karosárskej verzie. „Pán Schäfer mi oznámil, že výroba modelu Fabia Combi bola schválená,“ uviedol predseda podnikovej rady, Jaroslav Povšík. Nedávno medializovaný presun výroby vlajkovej lode na Slovensko pritom uvoľnil potrebnú kapacitu na výrobu pre Fabiu Combi v Kvasinách.

TEST: Škoda Fabia Combi

V odborárskych novinách sa ďalej uvádza, že práve kvôli nedostatočnej kapacite bol pôvodne vývoj tohto obľúbeného Combi pozastavený. To však vyvolalo negatívne ohlasy zo strany motoristov, českej verejnosti aj zákazníkov, ktorým sa ukončenie výroby praktickej Fabie nepáčilo. Verejná diskusia a uvoľnenie priestoru presunutím výroby na Slovensko však zlomili vedenie a nová generácia má byť naďalej praktickým, dobre vybaveným a najmä dostupným rodinným kombi.

Ako bude vyzerať nová generácia?

Momentálne sa ako ideálna motorzácia pre Škodu Fabia javí trojvalcový benzínový motor s preplňovaním 1.0 TSI, ktorý je schopný napĺňať každodenné potreby svojich majiteľov.

Štvrtá generácia Fabie si však veľmi pravdepodobne bude musieť osvojiť aj hybridný, respektíve mild-hybridný pohon. Okrem základnej elektrifikácie pohonu sa očakáva, že Škoda Fabia IV príde aj s ponukou alternatívneho pohonu 1.0 TGI, ktorý umožní prepínanie medzi spaľovaním benzínu a stlačeného zemného plynu CNG. Tento pohon využívajú aj Kamiq a Scala, obe stojace na koncernovej platforme MQB A0. Celkom základným motorom pre novú Fabiu by očakávane mohol byť litrový trojvalec bez preplňovania s maximálnym výkonom 59 kW.

Naďalej sa bude Fabia zaraďovať medzi menšie autá na trhu a neočkávame, že by významnejšie narástla, avšak aj dnes patrí, čo sa týka priestrannosti, k špičke, natoľko škodovky sú obyčajne o pol čísla väčšie ako trhový štandard. Okrem nového interiérového dizajnu prirodzene predpokladáme aj využitie nového multimediálneho systému a možnosť vybavenia pokrokovými asistenčnými systémami. K dispozícii by mala byť aj funkcia rozpoznávania dopravných značiek, ktorá sa dá už dnes využiť v modeloch Scala aj Kamiq.

Už dnes Škoda avizuje, že Fabia bude vybavená novým dvojramenným volantom s vyhrievaním, ktorý poznáme z novej Octavie. Dostane sa aj do modelov Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq a Suberb.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie