Nová Fabia Combi bude! Zásluhu na tom má aj Slovensko

Príchod novej generácie obľúbeného mestského hatchbacku bol oficiálne potvrdený. Informoval o tom aj šéf mladoboleslavskej automobilky, Thomas Schäfer. Veľké špekulácie sa však týkali praktickej verzie combi, ktorej osud bol donedávna nejasný. Keďže globálne predaje medzigeneračne klesali a zákazníci naprieč značkami už nemali tak veľký záujem o tento druh automobilu. **Automobilka Škoda je pritom posledným výrobcom na trhu,… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Príchod novej generácie obľúbeného mestského hatchbacku bol oficiálne potvrdený. Informoval o tom aj šéf mladoboleslavskej automobilky, Thomas Schäfer. Veľké špekulácie sa však týkali praktickej verzie combi, ktorej osud bol donedávna nejasný. Keďže globálne predaje medzigeneračne klesali a zákazníci naprieč značkami už nemali tak veľký záujem o tento druh automobilu. **Automobilka Škoda je pritom posledným výrobcom na trhu, ktorý drží malé kombi v ponuke.** Konkurencia už segment malých kombi dávno nahradila crossovermi alebo kompaktnými SUV, a preto sme veľmi radi, že Fabia Combi naďalej zostane v ponuke. V poslednom vydaní novín Škodovácký odborář sa totiž objavuje potvrdenie výroby spomínanej karosárskej verzie. *„Pán Schäfer mi oznámil, že výroba modelu Fabia Combi bola schválená,“* uviedol predseda podnikovej rady, Jaroslav Povšík. **Nedávno medializovaný presun výroby vlajkovej lode na Slovensko pritom uvoľnil potrebnú kapacitu na výrobu pre Fabiu Combi v Kvasinách.**
V odborárskych novinách sa ďalej uvádza, že práve kvôli nedostatočnej kapacite bol pôvodne vývoj tohto obľúbeného Combi pozastavený. **To však vyvolalo negatívne ohlasy zo strany motoristov, českej verejnosti aj zákazníkov, ktorým sa ukončenie výroby praktickej Fabie nepáčilo.** Verejná diskusia a uvoľnenie priestoru presunutím výroby na Slovensko však zlomili vedenie a nová generácia má byť naďalej praktickým, dobre vybaveným a najmä dostupným rodinným kombi. ### Ako bude vyzerať nová generácia? Momentálne sa ako ideálna motorzácia pre Škodu Fabia javí trojvalcový benzínový motor s preplňovaním 1.0 TSI, ktorý je schopný napĺňať každodenné potreby svojich majiteľov. **Štvrtá generácia Fabie si však veľmi pravdepodobne bude musieť osvojiť aj hybridný, respektíve mild-hybridný pohon.** Okrem základnej elektrifikácie pohonu sa očakáva, že Škoda Fabia IV príde aj s ponukou alternatívneho pohonu 1.0 TGI, ktorý umožní prepínanie medzi spaľovaním benzínu a stlačeného zemného plynu CNG. Tento pohon využívajú aj Kamiq a Scala, obe stojace na koncernovej platforme MQB A0. Celkom základným motorom pre novú Fabiu by očakávane mohol byť litrový trojvalec bez preplňovania s maximálnym výkonom 59 kW. [GALLERY id=30889] Naďalej sa bude Fabia zaraďovať medzi menšie autá na trhu a neočkávame, že by významnejšie narástla, avšak aj dnes patrí, čo sa týka priestrannosti, k špičke, natoľko škodovky sú obyčajne o pol čísla väčšie ako trhový štandard. **Okrem nového interiérového dizajnu prirodzene predpokladáme aj využitie nového multimediálneho systému a možnosť vybavenia pokrokovými asistenčnými systémami.** K dispozícii by mala byť aj funkcia rozpoznávania dopravných značiek, ktorá sa dá už dnes využiť v modeloch Scala aj Kamiq. Už dnes Škoda avizuje, že Fabia bude vybavená novým dvojramenným volantom s vyhrievaním, ktorý poznáme z novej Octavie. Dostane sa aj do modelov Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq a Suberb.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.