Minister dopravy Doležal: Drahšie diaľničné známky a lacnejšie regionálne známky

Minister dopravy Andrej Doležal v relácii TV Markíza Na telo plus povedal, že cena diaľničnej známky by mala rásť spolu s dokončenými kilometrami diaľníc.
Vydané  Text: 
### Čím viac kilometrov diaľníc, tým vyššia cena známky Ako Doležal ďalej uviedol, predpokladaný nárast cien by mal predstavovať zvýšenie o 10 %. Znamenalo by to, že napríklad ročná známka by stála namiesto terajších 50 eur o 5 eur viac. K nastaveniu ceny by mal pomôcť aj vzorec, pomocou ktorého by sa ceny pravidelne zvyšovali podľa pribúdajúcich kilometrov nových úsekov diaľnice. Poplatky za diaľničné známky a mýto slúžia predovšetkým na údržbu ciest, nie na výstavbu diaľníc, preto je potrebné ich cenu zvýšiť, ak chceme, aby pribúdali ďalšie kilometre. ### Prečo by sa mala cena zvyšovať Posledných 10 rokov sa cena diaľničnej známky nezvýšila a dostavalo sa do 200 km diaľníc, zároveň však rástli ceny tovarov a služieb potrebných na údržbu. Cena ročnej diaľničnej známky predstavuje zhruba cenu tankovania jednej plnej nádrže a v porovnaní s inými nákladmi na vozidlo je to podľa Doležala zanedbateľný náklad. Minister dopravy zatiaľ neuviedol od kedy a presne o koľko by sa mala cena diaľničnej známky navýšiť, ale v tejto situácii to nepovažuje za prvoradé, aj keď by túto tému rád otvoril a diskutoval o nej. ### Zavedenie regionálnych diaľničných známok Ďalšou otvorenou témou je zavedenie regionálnych diaľničných známok. Ich cena by mala byť výrazne nižšia v porovnaní s celoplošnou diaľničnou známkou a určená by bola predovšetkým pre ľudí pravidelne využívajúcich diaľnice vo svojom okolí, napríklad pri cestovaní do práce alebo za rodinou. Príkladom takejto známky je Maďarsko, kde sa úspešne využívajú.







Inzercia