Fanúšikovia jasajú, nový VW Golf GTI Clubsport je poctivý benzínový hot hatch s výkonom max. 300 koní!

Volkswagen Golf GTI Clubsport (2021) napokon nepotrebuje hybridný pohon, aby splnil náročnú európsku emisnú normu Euro 6d-ISC-FCM.
Vydané  Text: 
Značka Volkswagen predstavila športovú verziu hatchbacku Golf s prívlastkom GTI Clubsport. V porovnaní s už predstaveným GTI má novinka výkonnejší pohon až o 41 kW (55 koní) a je určená pre užší okruh zákazníkov, ktorí vidia v GTI Clubsporte pokračovateľa najlepšieho hot hatchu na svete. Volkswagen Golf GTI Clubsport (2021) ponúkne pohon založený na základoch verzie GTI, preplňovaný štvorvalcový benzínový agregát 2.0 TSI s označením EA888 evo4 so zdvihovým objemom presne 1 984 cm^3 dosahuje max. výkon 221 kW (300 koní) a max. krútiaci moment 400 Nm. To je o solídnych 30 Nm viac ako verzii GTI. Motor spĺňajúci emisnú normu Euro 6d-ISC-FCM prostredníctvom sedemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky DSG posiela tento krútiaci moment na predné kolesá. Automobil popri elektronickej uzávierke diferenciálu XDS ponúkne prvýkrát ako štandard aj elektromechanickú uzávierku predného diferenciálu VAQ. V ponuke predajcov bude za príplatok k dispozícii aj systém adaptívneho podvozku DCC s nastaviteľnými tlmičmi. V porovnaní s GTI má GTI Clubsport až o 15 mm menšiu svetlú výšku práve vďaka odlišnému nastaveniu tlmičov. Predná náprava je tradične konštrukcie McPherson, vzadu je štvorprvková náprava. Golf GTI Clubsport bude už v základnom vyhotovení stáť na 18-palcových diskoch s dizajnom Richmond s rozmerom pneumatík 225/40 R18. Pod čiernymi diskami je vidieť typicky červené strmene 18-palcového brzdového systému. [GALLERY id=31035] Najvyššia rýchlosť Volkswagen Golf GTI Clubsport je 250 km/h a akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za menej ako šesť sekúnd. Výrobca zatiaľ presný údaj nezverejnil. Zaujíma vás jedna z tých najdôležitejších vecí, teda nastavenie ESP? Výrobca uvádza, že pri každom novom štarte bude aj v GTI Clubsport ESP zapnuté v štandardnom režime, tak ako v každom inom Golfe. Popri tomto plnom režime automobil umožní prepnutie do režimu ESC Sport mode, ktorý je v porovnaní s východiskovým benevolentnejší a liberálnejší, navyše bude možné ESP celkom vypnúť. Zároveň Volkswagen dodáva, že keď nastane krízová situácia, asistenčné systémy Front Assist a Swerve Assist opäť zapnú ESP v jeho plnom režime.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.