Nad SUV-čkami sa zmráka. V pláne sú brutálne pokuty!

Viete si predstaviť, že by pokuty navýšili cenu auta o 45 percent? Toto nie je zlý sen, ale plán ekologických fanatikov!
Vydané  Text: 
Znižovanie emisií a móda automobilov kategórie SUV spolu príliš neladí. A keďže nemožno predpokladať, že sa to bez zásahu v blízkej dobe zmení, vo Francúzsku vytiahli ekologickí aktivisti nový nápad. Motoristov preferujúcich autá kategórie SUV chcú pokutovať za hmotnosť. A nie sú to práve drobné. Nová daň by sa mala platiť podľa hmotnosti auta. Bez pokuty by zostali autá s hmotnosťou do 1,3 tony. Ak túžite po väčšom a ťažšom aute, pripravte si poriadny balík peňazí. **VIDEOTESTY AMŠ** #### Za každý kilogram prevádzkovej hmotnosti nad 1,3 tony by sa pri kúpe auta platila pokuta podľa nasledujúceho scenára: Za prvých 200 kilogramov 5 eur, za ďalších 200 kilogramov 10 eur a za každý kilogram nad 1,7 tony 20 eur. Preveďme si tento sadzobník na reálne auto. Pri kúpe Volkswagenu Touareg by ste zaplatili „pokutu za hmotnosť“ zo výške približne 9 000 eur. Dodajme, že zavedenie novej dane nemá mať vplyv na už platné pokuty za emisie. Ak by zostali v platnosti obidve súčasne, tak by si záujemca o VW Touareg 3.0 V6 TSI priplatiť o približne 45 percent. A to je doslova šialené! **Extrémizmus v myslení autorov návrhu sa naplno prejavil v tom, že daň za hmotnosť plánujú vyberať aj za elektromobily. Tolerovanú hmotnosť síce posunuli o 400 kilogramov vyššie, no do tejto hodnoty sa zmestí iba málo súčasných elektromobilov. Pokutu za hmotnosť by teda platil aj záujemca o Škodu Enyaq.** Zdá sa, že ekológovia vo Francúzku vnímajú svet veľmi selektívne. Chcú všetko a hneď. Skutočnosť, že prechod na elektromobilitu automobilky značne vyčerpáva a svoje spravila aj aktuálna korona kríza ich príliš nezaujíma. Brutálnymi pokutami chcú svojich spoluobčanov prinúť vrátiť sa o desaťročia späť, kedy sme jazdili v podstatne menších autách. Extrémnosť ich názoru podčiarkuje zaujímavá skutočnosť. Až 70 percent výroby automobiliek pôsobiacich vo Francúzsku pripadá na kategóriu SUV. Reálne sa teda môže stať, že by Francúzi zaťali sekeru do vlastného chrbta. Zostáva nám veriť, že podobné šialenosti neprekročia hranice Francúzska a zvyšok Európy pristúpi k ochrane životného prostredia pragmatickejšie.

Osadiť „stopku“ a za rohom vyberať pokuty. Praktiky slovenských policajtov sú úbohé!

Na sociálnych sieťach existuje nespočetné množstvo dopravných skupín, kde motoristi pravidelne vyjadrujú nespokojnosť s postupom dopravnej či mestskej polície. Našej pozornosti tak nemohli uniknúť praktiky policajtov v metropole východu, kde **posledné mesiace „parazitujú“ na vodičoch, ktorí sa na ceste orientujú po pamäti.** Je úplne prirodzené, že domáci vodiči poznajú všetky križovatky a rýchlostné limity tam, kde sa... Prečítať celé








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.