Faceliftovaný Opel Crossland ukázal novú tvár značky! Takto budú vyzerať všetky modely v budúcnosti

Čakáte na elektrickú Mokku a s potešením sledujete predpokladné dizajny tejto horúcej novinky? Potom budete mať z novej verzie modelu Crossland radosť, pretože práve on odhaľuje nový dizajnový jazyk automobilky – ako vôbec prvý.
Nový Opel Crossland je pokračovateľom modelu Crossland X z roku 2017, ktorý na trh vstupoval s označením modelového ročníka 2018. Toto najmenšie SUV nemeckej značky si našlo cestu k množstvu zákazníkov, tí oceňujú jeho praktické rozmery, vyšší podvozok a variabilitu zadných sedadiel.
Crossland facelift 2020 (modelový ročník 2021) prichádza s celkom novým vyhotovením predných partií, v porovnaní s doterajším modelom je nápadné najmä zapracovanie predných sveltometov do horizontálne umiestnenej masky chladiča. Práve tento prvok sa má stať pre nové vozidlá značky Opel typickým.
V stupňoch výbavy Ultimate a Elegance budú predné hmlovky integrované do nárazníka využívať osvetľovaciu techniku LED, vo vyšších stupňoch výbav tiež budú k dispozícii adaptívne FULL LED svetlomety.

Vonkajší vzhľad vozidla bude možné dodatočne vylepšiť nákupom verzie Crossland GS Line+, ktorá ponúkne estetické doplnky inšpirované výkonnými modelmi značky.
Zaujímavosťou je, že hoci je zovňajšok skoro revolučný, estetické zmeny v interiéri sú fakticky nulové, prípadne sa upravili iba menej významné detaily.
Určite však za zmienku stojí možnosť vybavenia head-up displejom či adaptívnym tempomatom s automatickým prispôsobením rýchlosti podľa dopravných značiek.

Je zaujímavé, že Opel neavizuje hybridné verzie crossoveru, zmieňuje sa iba o benzínových a naftových variantoch so zdvihovým objemom 1,2 až 1,5 litra. Benzínové verzie ponúknu max. výkony 61 kW (83 k) a 96 kW (130 k) a naftové 81 kW (110 k) a 88 kW (120 k), obe v súlade s emisnou normou Euro 6d.
Od začiatku roka 2021 bude v predaji aj variant s funkciou IntelliGrip s adaptívnou kontrolou trakcie, ktorá umožní výber z jazdných režimov Normal, Snow (sneh), Mud (blato), Sand (piesok) a tiež úplného vypnutia ESP.

[GALLERY id=31023]

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk