Aktuality

Tipnite si, koľko ľudí sa vojde do nového BMW 4 Convertible

Nové BMW radu 4 v karosárskom vyhotovení kabriolet (convertible) odhalilo svoj vzhľad i konfigurácie.

Novinka s celkovou dĺžkou 4 768 mm je až o 128 mm dlhšia ako predchodca a rázvor sa predĺžil o 41 mm na konečných 2 851 mm. Kabriolet ponúkne priestor pre celkovo štyri osoby vrátane vodiča a k tomu nie práve malý batožinový priestor vzadu, ktorý v pomerne malej miere využíva skladacia strecha. S otvorenou strechou má BMW 4 Convertible objem kufra 300 dm^3. V porovnaní s predchodcom sa jedná o nárast až o 80 dm^3. Maximálny objem batožinového priestoru je 15 dm^3 väčší ako u predchodcu, teda až 385 litrov (dm^3).

BMW 4 Convertible - interiér

Farebné konfigurácie sú dané kombináciou laku karosérie a jedného z dvoch odtieňov skladacej strechy typu soft-top .V ponuke budú nemetalické laky Black a Alpina White, metalické budú Sapphire Black, Mineral White, Bluestone, Sunset Orange, Portimao Blue, Arctic Race Blue a nový zelený odtieň San Remo Green. V ponuke tiež budú dva špeciálne laky BMW Individual, a to Dravite Grey a Tanzanite Blue, obe metalické.

O niečo prepracovanejší a športovejší vzhľad ponúknu verzie s paketom M Sport. Bude sa jednať o modely na benzín BMW M440i xDrive Convertible a naftu BMW M440d xDrive Convertible a za príplatok bude k dispozícii aj balíček M Carbon, ktorý doplní už aj tak dramatický zovňajšok o prvky vyrobené z CFRP, čo je uhlíkovými vláknami vystužený kompozit (carbon-fibre-reinforced plastic). Týmito prvkami sú koncovky prívodu vzduchu pre predné krídla spojlera, kryty vonkajších spätných zrkadiel a difúzor v zadnej časti vozidla.

Kabriolet sa začne v marci 2021 za zatiaľ nezverejnené ceny, vyrábať sa pritom bude v rovnakej továrni, z ktorej vychádzajú úplne nové modely radov 5, 6, 7 a 8 (vrátane kabrioletu). Niektoré verzie sa dostanú do predaja až o niekoľko mesiacov neskôr, napríklad naftová verzia BMW M440d xDrive Convertible bude k dispozícii až o viac ako rok.

BMW M440i xDrive Convertible

  • benzín, BMW TwinPower Turbo R6 3.0 l;
  • max. výkon 275 kW/374 k (viac o 35 kW/48 k ako predchodca);
  • max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 900 - 5 000 ot./min;
  • automatická 8° prevodovka Steptronic;
  • akcelerácia 0-100 km/h od 4,9 sekundy;
  • spotreba: 7,4 - 6,9 l/100 km;
  • emisie CO2: 169 - 159 g/km.

BMW 430i Convertible

  • benzín, BMW TwinPower Turbo R6 2.0 l;
  • max. výkon 190 kW/258 k (viac o 5 kW/6 k ako predchodca);
  • max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 550 - 4 400 ot./min;
  • automatická 8° prevodovka Steptronic;
  • akcelerácia 0-100 km/h od 6,2 sekundy;
  • spotreba: 6,4 - 6,0 l/100 km;
  • emisie CO2: 147 - 138 g/km

BMW 420i Convertible

  • benzín, BMW TwinPower Turbo R4 2.0 l;
  • max. výkon 135 kW/184 k;
  • max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 350 - 4 000 ot./min;
  • automatická 8° prevodovka Steptronic;
  • akcelerácia 0-100 km/h od 8,2 sekundy;
  • spotreba: 6,1 - 5,7 l/100 km;
  • emisie CO2: 140 - 131 g/km

BMW M440d xDrive Convertible (od novembra 2021)

  • nafta, BMW TwinPower Turbo R6 3.0 l;
  • max. výkon 250 kW/340 k (viac o 20 kW/27 k ako predchodca);
  • max. krútiaci moment 700 Nm pri 1 900 - 5 000 ot./min (o 70 Nm viac ako predchodca);
  • automatická 8° prevodovka Steptronic;
  • akcelerácia 0-100 km/h od 5,1 sekundy;
  • spotreba: 6,3 l/100 km;
  • emisie CO2: 165 g/km.

BMW 420d Convertible

  • nafta, BMW TwinPower Turbo R4 2.0 l;
  • max. výkon 140 kW/190 k;
  • max. krútiaci moment 400 Nm pr 1 750 - 2 500 ot./min;
  • automatická 8° prevodovka Steptronic;
  • akcelerácia 0-100 km/h od 7,6 sekundy;
  • spotreba: 4,5 - 4,2 l/100 km;
  • emisie CO2: 119 - 111 g/km

BMW 430d Convertible (od júla 2021)

  • nafta, BMW TwinPower Turbo R4 2.0 l;
  • max. výkon 210 kW/286 k (o 20 kW/28 k viac ako predchodca);
  • max. krútiaci moment 650 Nm pr 1 500 - 2 500 ot./min (o 90 Nm viac ako predchodca);
  • automatická 8° prevodovka Steptronic;
  • akcelerácia 0-100 km/h od 5,9 sekundy;
  • spotreba: 5,6 l/100 km;
  • emisie CO2: 147 g/km

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu | Foto: David Hecl
Testy

CUPRA Track Day: Horkokrvní Španieli to rozpálili na Slovakia Ringu

Spojenie CUPRA a pretekársky okruh? To môže byť celkom poriadna porcia zábavy. Vďaka najmladšej európskej automobilke sme mali možnosť otestovať jej dva najostrejšie modely priamo na pretekárskom asfalte. Už po chvíľke jazdenia bolo jasné, že autá, ktoré sa od seba navonok tak veľmi odlišujú, majú extrémne veľa spoločného.