Nový Stinger prináša prekvapenie, ruší všetky motory okrem jedného – toho najlepšieho

Ak ste si doteraz nekúpili Stinger za menej ako 38-tisíc, rýchlo si ho rezervujte. Facelift bude lepší, ale aj drahší.
Vydané  Text: 
Ešte v prvej polovici augusta sme medzi prvými informovali o tom, že Kia modernizovala model Stinger. Vylepšenia sa týkali vonkajšieho dizajnu, vyhotovenia interiéru, bezpečnostnej techniky i palubných technológií. Aj keď spočiatku vyzeralo, že novinka bude vyhradená iba pre trhy mimo Európy, napokon nový Stinger budeme môcť kúpiť aj u nás. Predná maska modelu Stinger typická pre značku Kia, tzv. „tigrí nos“, spája nové multifunkčné LED predné svetlá s novým dizajnom a dennými LED svetlami. Keď sú svetlá vypnuté vyzerajú tmavšie a elegantnejšie a vďaka ostrým hranám jemne nakloneným smerom k prednej časti vozidla mu dodávajú modernejší svetelný podpis.
Kombinácia zadných svetiel predstavuje nový charakteristický svetelný podpis, ktorý celkovo vozidlo rozširuje a imituje tvar rafinovaného spojlera integrovaného do dverí kufra. Nové smerové svetlá tvorí skupina 10 samostatných LED jednotiek usporiadaných do mriežky tak, aby napodobňovali vzhľad šachovnicovej vlajky, ktorá sa používa v motoristickom športe na signalizáciu konca závodu. Zákazníci majú po novom možnosť vybrať si väčšie, široké, svetlé, strieborné tlmiče výfuku s účelovým zadným difúzorom, ktorý zadnej časti vozidla dodáva mohutnejší vzhľad. Ďalším vylepšením sú dva nové 18-palcové a 19-palcové disky z hliníkovej zliatiny so zložitými geometrickými vzormi, ktoré podporujú športový charakter vozidla. Nový Stinger ponúkne aj celkom novú farbu karosérie, zelený lak *Ascot*.
V závislosti od špecifikácie sú palubná doska a dvere vybavené novým kontrastným lemovaním, zatiaľ čo stredový panel je dostupný v hliníkovej úprave alebo úprave v štýle karbónového vlákna. Obidva prvky zvýrazňujú športový charakter kabíny. Na vrchu palubnej dosky je zasadená vylepšená 10,25-palcová dotyková obrazovka informačno-zábavného systému a navigácie zvýraznená novou lesklou čiernou úpravou v prednej časti palubnej dosky. Kabína je tiež vybavená novým systémom náladového osvetlenia, ktorý umožňuje vodičom vybrať si jednu zo 64 farieb a jemne zmeniť charakter kabíny Prekvapivé je rozhodnutie redukovať ponuku motorizácií. Majú sa z nej definitívne vytratiť 2.0 T-GDi aj naftový 2.2 CRDi. Jedinou dostupnou motorizáciou tak bude V6 3,3 T-GDi s pohonom všetkých kolies AWD a maximálnym výkonom 269 kW (366 k). To znamená, že doteraz platná cena od 37 900 eur platiť rozhodne nebude, za Stinger si priplatíte. Dnes sa Stinger na Slovensku predáva od 37 900 eur, čím o viac ako desaťtisíc podlieza ceny v Severnej Amerike. Jedná sa o model so zadným pohonom alebo pohonom všetkých štyroch kolies, ktorý výrobca nazýva raz fastback, inokedy gran turismo, my si ho môžeme označiť aj ako športový liftback. K dispozícii sú benzínové motory i vznetový agregát, jedná sa o 2.0 T-GDi,, 3.3 T-GDi a naftový 2.2 CRDi. Za cenníkovo najnižšiu cenu si zadovážite práve dvojltrový benzínový variant s maximálnym výkonom veľmi solídnych 180 kW (245 k), pritom naftová verzia je drahšia a menej výkonná (147 kW / 200 k). Špičkovú verziu Stinger GT 4WD 3.3 T-GDi na Slovensku Kia predáva za 55 900 eur. Všetky verzie sú vybavené osemstupňovou automatickou prevodovkou, čo ostáva zachované aj vo verzii po facelifte.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »