Legendárna Niva ožije a skrásnie!

História pozná niekoľko legendárnych automobilov. Dlho sa zdalo, že zavedením prísnych emisných limitov to má jedna legenda definitívne spočítané. Fanúšikom však svitla nádej. Lada Niva žije!
Vydané  Text: 

Hoci by bol dovoz nových automobilov z Ruska ekonomicky nerentabilný, po európskych cestách sa Niva bude premávať naďalej. O to, aby neodišla do histórie, sa postará nemecká firma Partisan Motors z Magdeburgu. Firma využije výnimku z plnenia prísnych emisných limitov, ktoré sú pre malosériovú výrobu benevolentnejšie. Niva sa tak zaradí k iným kultovým modelom automobilovej histórie, ktoré sa v Európe vyrábajú a predávajú už desaťročia.
### Partisan Motors ohlásil vznik limitovanej série päťdesiatich kusov s označením Lada 4×4 – Lada 50th Anniversary Limited Edition. Označenie odkazuje nielen na počet kusov limitovanej série ale aj na skutočnosť, že firma AvtoVAZ bola založená pred päťdesiatimi rokmi. Prvé náčrty naznačujú, že auto dostane upravený dizajn karosérie a parádne zliatinové disky kolies, zmeny vraj možno očakávať aj v kabíne.
Keďže sa však jedná malosériový výrobu, v prípade techniky zázraky čakať nemožno. Zmeny sa teda budú orientovať skôr na zútulnenie kabíny, auto vraj dostane sedadlá čalúnené kožou. A keďže sa jedná o limitovanú sériu, každé auto dostane štítok s poradovým číslom. Firma už stihla zverejniť aj cenu, za ktoré budú autá z dispozícii. Hovorí sa o sume 19 900 €. Nevedno však, čo všetko za túto cenu klient dostane. Napríklad či nebude časť doplnkov karosérie alebo kožené čalúnenie za príplatok. Nech už to s cenou dopadne akokoľvek jedno je jasné. S odbytom firma problémy mať nebude. O ďalších plánoch firma zatiaľ mlčí. Nevedno teda, či bude táto limitovaná séria labuťou piesňou kultovej štvorkolky, alebo bude výroba pokračovať.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.