Aktuality

Nový Hyundai Tucson oficiálne predstavený! Týmto chce zničiť konkurenciu

Prvý Tucson sa na našich cestách ukázal už pred šestnástimi rokmi a každá ďalšia generácia prezentovala svoj vlastný, nezameniteľný charakter. V tomto duchu chce výrobca pokračovať aj naďalej, pričom štvrté pokračovanie úspešného príbehu s názvom Tucson plánuje Hyundai posunúť na vyššiu úroveň. Hlavnú úlohu pri návrhu budúcej generácie populárneho kompaktného SUV mal úplne nový parametrický dizajnový jazyk založený na mnohostenných tvaroch. V závislosti od farebnej kombinácie majú zvolené tvary pripomínať povrch šperku, čoho príkladom môžu byť úplne nové denné svetlomety. Ich jednotlivé segmenty sú integrované do masky tak, aby po vypnutí svetiel opticky splývali so zvyškom prednej časti a stali sa neviditeľnými. Geometrické tvary si môžeme všimnúť aj pri pohľade na bočnú stranu vozidla, kde ich dizajnéri efektne zapracovali do celkového vzhľadu skrz výrazné prelisy. Prepojené zadné svetlomety potom slúžia nielen na ľahšiu identifikáciu nového Tucsonu, ale majú za úlohu auto opticky rozšíriť.

Hyundai Tucson (2021)

Interiér

Radikálne zmeny sa dotkli najmä interiéru a palubnej dosky. Aktuálna generácia totiž v niektorých častiach pôsobila možno plastovejším dojmom než by sa na auto tejto kategórie patrilo. Pri návrhu nového modelu preto nenechali nič na náhodu a materiálmi či prevedením priblížili interiér k prémiovej triede. Vodič a spolujazdec budú od seba fyzicky oddelení masívnym stredovým panelom s pomerne vysokým tunelom. Tento dojem umocňujú aj dekoračné lišty, ktoré spoločne s vykrojením palubnej dosky opticky vytvárajú dva oddelené priestory pre cestujúcich vpredu. Dizajnérom sa podarilo efektne umiestniť výduchy klimatizácie do palubnej dosky tak, aby nenarúšali vzhľad interiéru. Moderný štýl potom reprezentuje dvojica displejov. Klasickej kaplnke prístrojov odzvonilo, pred vodiča Hyundai umiestnil 10,25-palcovú obrazovku pripomínajúcu tablet. Okrem klasických informácií o rýchlosti alebo zostatku paliva bude dochádzať k premietaniu obrazu z kamier, ktoré zachytia napríklad auto v mŕtvom uhle. Vďaka tomu by mal byť vodič lepšie informovaný o prípadných nebezpečenstvách. Centrálny dotykový displej multimediálneho systému potom integruje ovládanie klimatizácie spoločne ďalšími funkciami v podobe Apple Carplay či Android auto. Atmosféru v kabíne dotvára prepracované ambientné osvetlenie, ktoré ponúka až 64 farebných možností.

Hyundai Tucson (2021)

Rozmery a technika

Dynamické proporcie nového modelu Tucson s novou platformou poskytujú širší a otvorenejší vnútorný priestor, ktorý zaručuje posádke viac komfortu a miesta porovnateľného s modelmi vo vyšších segmentoch. O 20 mm dlhší, o 15 mm širší a s rázvorom natiahnutým oproti predchodcovi o 10 mm je nový model Tucson priestrannejší než kedykoľvek predtým. Výsledkom je, že zadní pasažieri majú o 26 mm viac miesta na nohy. Platí to aj pre modely s hybridným aj so spaľovacím motorom, pretože batérie sa podarilo umne umiestniť pod zadné sedadlá. V závislosti od pohonu a výbavy sa batožinový priestor zväčšil o 33 až 107 litrov. Momentálne poskytuje pre batožinu až do 620 litrov, po sklopení operadiel zadných sedadiel narastie prepravná kapacita až na 1 799 litrov.

Rozmery (v mm)

· Dĺžka: 4 500 (+20 mm)

· Šírka: 1 865 (+15 mm)

· Výška: 1 650 (+5 mm)

· Rázvor: 2 680 (+10 mm)

· Previsy: predný 895 mm, zadný 925 mm

· Priestor na nohy v druhom rade sedadiel: 996 (+26 mm)

Objem batožinového priestoru (v litroch)

· Základný objem (Benzín/Nafta/Benzín 48 V/Nafta 48 V/Hybrid): 620 / 598 / 577 / 546 / 616

· Maximálny objem (Benzín/Nafta/Benzín 48 V/Nafta 48 V/Hybrid): 1 799 / 1 777 / 1 756 / 1 725 / 1 795

Motorizácie

Nový model Tucson ponúka tri elektrifikované pohonné jednotky a dva spaľovacie motory so štyrmi možnosťami prevodoviek, takže si vyberie každý druh vodiča. Najširšia ponuka inovatívnych elektrifikovaných pohonov pre nový model Tucson v segmente kompaktných SUV obsahuje benzínové a naftové 48 V mild hybridné, hybridné a plug-in hybridné verzie. Okrem elektrifikovaných pohonov ponúka nový Tucson aj paletu benzínových a naftových motorov.

Nový Tucson vznikol tak, aby znížil emisie bez kompromisov v oblasti zábavy z jazdy. Hybridné verzie pozostávajú z nového 1,6-litrového motora T-GDI (benzínový prepĺňaný s priamym vstrekovaním) Smartstream a z elektromotora s výkonom 44,2 kW (60 k) a s 1,49 kWh lítiovo-iónovou polymérovou batériou. Spája sa so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a dostupný je s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výkonom 170 kW (230 k) ide o najsilnejší pohon v ponuke nového modelu Tucson, pričom ponúka nízku úroveň emisií bez kompromisov v oblasti zábavy z jazdy.

So 48 V mild hybridnou technológiou si záujemcovia môžu vybrať z troch rôznych možností:

• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k) a s pohonom predných kolies

• 1.6 T-GDI Smartstream s výkonom 132 kW (180 k), na požiadanie s pohonom 4x4

• 1.6 CRDi Smartstream s výkonom 100 kW (136 k), na požiadanie s pohonom 4x4

Hyundai spojil svoju úspornú a živo reagujúcu 48 V mild hybridnú technológiu s 1,6-litrovým benzínovým prepĺňaným motorom s výkonom 110 kW (150 k), ktorý bude dostupný so 6-stupňovou Inteligentnou manuálnou prevodovkou (6 iMT) alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT). Ďalšou dobre vyváženou možnosťou je prepĺňaný benzínový motor 1.6 T-GDI s výkonom 132 kW (180 k) v ponuke so 6-stupňovou prevodovkou iMT s pohonom predných kolies, doplní ju prevodovka 7DCT s pohonom všetkých kolies. Okrem toho je v ponuke 1,6-litrový naftový motor CRDi s výkonom 100 kW (136 k) so 48 V mild hybridnou technológiou spojený s prevodovkou 7DCT a s pohonom predných alebo všetkých kolies.

Hyundai Tucson (2021)

Bez spojenia so 48 V mild hybridnou technológiou je v ponuke benzínový 1,6-litrový motor T-GDI Smartstream s výkonom 110 kW (150 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných alebo všetkých kolies. Naftový 1,6-litrový motor CRDi Smartstream bude v ponuke s výkonom 85 kW (115 k), so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a s pohonom predných kolies.

Nový model Tucson dostane aj nový motor 1.6 T-GDI Smartstream vybavený technológiou Kontinuálne nastaviteľnej dĺžky času otvorenia ventilov (CVVD). CVVD vplýva na výkon a spotrebu motora a zároveň je aj šetrná k životnému prostrediu. Technológia ovládania ventilov reguluje dĺžku času ich otvorenia a zatvorenia v závislosti od jazdných podmienok. Ide o jediný systém, ktorý dokáže za jazdy meniť dĺžku času otvorenia ventilov a prispôsobovať ho aktuálnym jazdným podmienkam.

K zákazníkom sa na výber dostane aj plug-in hybridná verzia nového modelu Tucson s 1,6-litrovým motorom T-GDI s výkonom 265 konských síl. Viac detailov bude dostupných pred jej príchodom na trh v roku 2021.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Prvá jazda - Mazda MX-30 (foto: Ondrej Kroutil pre auto motor a šport, 2020)
Testy

Mazda MX-30: Naozaj ekologická

Keď už Mazda niečo spraví, môžete sa staviť, že to bude poriadne. Tento prístup zvolila aj pri svojom historicky prvom elektromobile. A k tomu, či ho potrebujete, zaujíma nezvyčajne úprimný postoj.