Autoviny.sk bilancovali august 2020 so 639-tisíc návštevami

**Zhrnutie**:
* **počas augusta 2020 mali Autoviny.sk 639 635 návštev, z toho 386 371 reálnych používateľov**;
* **Autoviny.sk sa tak opakovane radia medzi najčítanejšie auto-moto tituly v Slovenskej republike**;
* **čitatelia mali opäť záujem predovšetkým o publicistiku a autorsky náročnejšie témy**;
* **91,4% čitateľov je priamo zo Slovenska.**;
Pred niekoľkými mesiacmi sme sa v redakcii rozhodli, že budeme každý mesiac zverejňovať podrobné údaje o sledovanosti webstránky www.Autoviny.sk. Sme presvedčení, že naša poctivá práca prináša ovocie aj vďaka tomu, že sme k našim čitateľom a obchodným partnertom otvorení, transparentní a nebojíme sa ukázať podrobnosti o zdrojoch návštevnosti a presných číslach.
Najčítanejšími článkami v auguste 2020 bola opäť seriózna publicistika, na ktorú kladieme veľký dôraz. Sme radi, že čitatelia sa na nás obracajú so svojimi problémami a otázkami, niektoré z tém potom vyberáme do našej Poradne, ktorá má tento rok veľký úspech. Samozrejme, že významné miesto v rebríčkoch čítanosti zastávajú aj aktuality z auto-moto sveta a tiež naše autorské testy automobilov a motoriek.
### Čísla za august 2020
V auguste navštívilo naše webové stránky celkovo **386 371 reálnych používateľov**. Väčšina z nich sa v priebehu mesiaca vrátila (54,2%), takže **celkový počet návštev (relácií) je 639 635**. Na našich stránkach nejdeme cestou násilného vynucovania PV-čiek, napriek tomu sa tešíme z veľmi priaznivého počtu zobrazení 968 250.
Veľmi dôležitý je údaj o priemernom čase trvanie jednej relácie, podľa Google Analytics takmer dve minúty pre celý web. Ak si ale odfiltrujeme iba články a kvízy (teda bez úvodnej stránky), tak sa priemerne strávený čas predlžuje až na 3 minúty a 43 sekúnd. To znamená, že ľudia naše články reálne čítajú. Z miery okamžitých odchodov iba 8,99% vyplýva, že viac ako 91% všetkých článkov je dočítaných (používame eventy s triggermi na základe polohy).
### Odkiaľ k nám ľudia prichádzajú?
Že nás čítajú v predovšetkým Slováci svedčí údaj o návštevnosti zo Slovenska, a to 91,4%. Na druhom mieste je Česká republika s podielom 2,0%, predovšetkým pre našu distribúciu obsahu aj pre jazykovo príbuzných susedov a témy o značkách Hyundai a Škoda, ďalšie krajiny sa potom delia o zvyšné percentá. Máme za to, že sa jedná o Slovákov žijúcich v zahraničí, preto sa jedná iba o európske krajiny.
Odkedy pracujeme na Autovinách, jednou z našich priorít je **diverzifikácia distribúcie obsahu**, čo sa priaznivo podpisuje na rozmanistosti zdrojov, odkiaľ naši čitatelia prichádzajú. Na prvom mieste je, prirodzene, Facebook. Na druhom mieste sú takzvaní *directi*, teda čitatelia, ktorí si do prehliadača napíšu www.autoviny.sk a prichádzajú napriamo, tých bolo v auguste 20,40%. O ďalšie pozície v zdrojoch sledovanosti sa ďalej delia Google vyhľadávania (27,3%) a Google News, Instagram, platená distribúcia v reklamných systémoch a tiež jednotlivé stránky, s ktorými spolupracujeme na distribúcii obsahu.
Zvlášť dôležitá je pre nás skutočnosť, že až 85,8 % všetkých čitateľov otvára Autoviny.sk na mobilnom telefóne a iba desať percent na počítači.

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk