Toto auto prekonalo svetový rekord v zrýchlení z 0-400-0 km/h!

Automobil Koenigsegg Regera to zvládol za neuveriteľných 31,49 sekundy!
Vydané  Text: 
Pred tromi rokmi sa rovnakej spoločnosti podarilo s modelom Agera RS dosiahnuť rekord, ktorý bol o 1,8 sekundy pomalší ako s najnovším vozidlom. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Koenigsegg Christiana von Koenigsegga dokáže automobil za ideálnych podmienok dosiahnuť ešte oveľa lepší čas. K zdolaniu svetového rekordu prišlo v švédskych lesoch na vojenskom letisku a za volantom sedel továrenský vodič spoločnosti Sonny Persson. Model Regera bol vytvorený s jediným cieľom – zrýchliť z 0-400-0 km/h za čo najrýchlejší čas. Aby vozidlo splnilo tento cieľ, bolo kompletne homologizované a skonštruované tak, aby dosiahlo čo najlepší výkon, ovládanie a samozrejme sa dbalo aj na bezpečnosť. Koenigsegg Regera je kombináciou výkonného spaľovacieho motora spolu s dvomi turbokompresormi V8 a tromi elektrickými motormi. Vozidlo má v sebe špičkovú batériu v patentovanej technológii hnacej sústavy s názvom Koenigsegg Direct Drive. Táto revolučná technológia odstraňuje tradičnú prevodovku, vďaka čomu je Regera ľahšia a efektívnejšia ako bežné hybridné riešenia. Aj napriek jasnému cieľu je dizajn Regeru veľmi luxusný a nezabudlo sa ani na vybavenie, ktorého súčasťou sú športové sedadlá. Z hľadiska bezpečnosti bola upravená kabína vodiča, do ktorej bola osadená klietka a bezpečnostný postroj na ochranu vodiča. Dosiahnuť rekord nie je iba otázkou technickej prípravy a výbavy, ale aj správneho počasia, ktoré bolo vtedy ideálne – slnečné a bez vetra. Vzletovú dráhu letiska bolo potrebné mierne predĺžiť, aby dosahovala 2000 metrov, čo je dráha, z ktorej sa dá vyťažiť maximum výkonu. Štart sa teda uskutočnil už na príjazdovej dráhe, čím sa celá trať predĺžila o 300 metrov. Nevýhodou boli nerovnosti na dráhe, ktoré boli dôsledkom nepoužívania vzletovej dráhy a bolo potrebné sa im vyhnúť, čím sa trajektória mierne vychyľovala z priamky. Aj preto je dosiahnutý rekordný čas ešte stále nenaplneným potenciálom auta. Napriek nedokonalostiam trate dokázala Regera zrýchliť na 400 km/h za 22,87 sekundy a potrebovala na to 1613,2 metra. K spomaleniu a následnému zastaveniu prišlo už za 8,62 sekundy na vzdialenosti 435,26 metra. Celková vzdialenosť, ktorá bola na zrýchlenie z 0-400-0 km/h potrebná bola 2048,46 metra, teda len o pár metrov viac ako 2 kilometre. > Rýchlosť zvuku vo vzduchu s teplotou 25°C je 1 246,07 km/h, teda 346,13 m/s Generálny riaditeľ a zakladateľ spoločnosti sa k rekordu vyjadril s neskrývaným nadšením. „Skutočne pôsobivé je, aké neuveriteľné sú brzdy Regera – 8,62 sekundy zo 400 km/h na 0 km/h, neslýchané. Je to dôkaz rovnováhy, odpruženia, ako aj aerodynamiky Regera a samozrejme zostavenia bŕzd Koenigsegg na mieru. Čísla teraz jasne ukazujú veľkosť Regery. Vieme však, že sme schopní tieto už aj tak pôsobivé čísla ešte o niečo vylepšiť a to na trati s lepšími podmienkami na jazdu.“




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Rozhovor

Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.
  • LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

    Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox.