Čo ak sa prestanú predávať autá do osobného vlastníctva? Kia založila start-up „Purple M“, rieši tak práve tento problém

Vraj čoskoro nastane doba, keď nebudeme chcieť kupovať nové autá, namiesto toho si ich budeme prenajímať. Ak to príde, Kia chce mať už vytvorený kompletný ekosystém.
Vydané  Text: 
Osobné vlastníctvo automobilov je ohrozené, tvrdia predpovede na najbližšie desaťročia. Automobilky, pokiaľ myslia na dlhodobú udržateľnosť svojho biznisu, preto už dnes podnikajú kroky, aby si zabezpečili lepšie vyhliadky do budúcnosti. Jednou z nich je aj juhokórejská Kia, ktorá okrem svojho [veľkolepého, ale realistického Plánu S](https://www.autoviny.sk/novinky/121126/velky-plan-kie-ovladnut-europsky-trh-s-elektromobilitou-skor-realisticke-ocakavania-a-ohromne-usilie) vyvíja aj ďalšie aktivity, napríklad investovanie do perspektívnych startupov. Takým startupom je aj Purple M, ktorý vznikol ako joint venture, spoločný podnik, značky Kia a CODE42.ai, kórejskou technologickou spoločnosťou vyvíjajúcou riešenia pre autonómne vozidlá patriace do segmentu Transportation-as-a-Service (TaaS). To je taký segment trhu, ktorý sa zaoberá poskytovaním dopravy ako služby, má sa jednať o alternatívu k osobnému vlastníctvu automobilov, ale aj ku konvenčnej verejnej doprave.
Táto technologická spoločnosť vyvinula operačný systém Urban Mobility Operating System (UMOS) pre riadenie procesov súvisiacich s dopravou a práve tento produkt bude využívať nový startup Purple M. Písmeno M v názve symbolizuje *mobilitu* a fialová (purple) symbolizuje záujem spoločnosti spochybniť konvencie a celkom zmeniť pohľad verejnosti na dopravu budúcnosti. Cieľom má byť tiež pružne reagovať na rýchlo sa reorganizujúci priemysel mobilných služieb. Nový startup cieli pomerne vysoko, chce vytvoriť platformu pre budúcu komunikáciu veľkých a malých podnikov a podnietiť vznik komplexného startupového ekosystému pre technologické spoločnosti v Južnej Kórei.

Veľký plán Kie ovládnuť európsky trh s elektromobilitou? Skôr realistické očakávania a ohromné úsilie

Značka Kia iba nedávno informovala o svojej novej stratégii Plán S, teraz ho upresňuje v súvislosti s európskym trhom. Budúcnosť tkvie v elektrifikácii áut, už teraz tvoria elektromobily 6% celkového európskeho predaja.








Pokračujte na ďalší príspevok »