Lamborghini s výkonom 4 000 koní je realitou. Má dva V12 a pláva na vode

Každý, kto má tučné konto, okrem dobrých áut miluje aj dobré lode. Jednou z tých najlepších na svete má byť nový Tecnomar for Lamborghini 63.
Vydané  Text: 
V posledný júnový deň sa motoristický a vodácky svet zoznámil s novým produktom. Volá sa **Tecnomar for Lamborghini 63** a jedná sa o výkonnú loď s dizajnom Lamborhini, ktorá prekvapuje nielen vzhľadom, ale aj technickými údajmi o pohone. O rýchlu plavbu na hladine vody sa starajú dva motory MAN V12 s maximálnym výkonom dvetisíc konských síl, teda približne 1 490 kW. Dovedna štyritisíc koní je schopných potlačiť 24 ton vážiacu loď do rýchlosti až 60 uzlov, čo je ekvivalent 111 km/h. Pre nás, motoristov, je údaj o hmotnosti 24 ton prekvapujúci, lenže táto jachta je s uvedenou váhou zaradená do kategórie „ultra-lightweight“, teda ultraľahkých. Vďačí za to moderným materiálom s použitým karbónovým vláknom. Číslo 63 v názve jachty nie je odkazom na motorizáciu, ako býva zvykom v automobilovom priemysle. Označuje dĺžku lode 63 stôp, teda 19,2 metra. Výrobca jachty, The Italian Sea Group, pri jej výrobe spolupracovalo priamo s Lamborghini a inšpiráciou sa mali stať koncepčný **[Terzo Millennio](https://www.lamborghini.com/en-en/models/concept/terzo-millennio)** a hybridný superšport **Sián FKP 37**. Ten akceleruje z nuly na rýchlosť 100 km/h už za 2,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 350 km/h. Znie to veľmi pôsobivo, ale vaše obočie sa dvihne až po tom, ako zistíte, že pohonným srdcom tohto hyperšportu je dvanásťvalec bez turba podporovaný iba 25 kW elektromotorom. Maximálny výkon dvanásťvalca predstavuje až 577 kW (785 k) pri 8 500 ot./min, pričom spoločne s elektromotorom celý pohonný systém dosahuje max. výkon 602 kW (819 k). Prvé kusy budú v predaji budúci rok.

Elektrický Aventador? Zabudnite! Povedal zástupca Lamborghini pri predstavení Siánu

Limitovaná edícia Lamborghini Sián využíva techniku z Aventadora a podporný elektrický motor s ohromujúcim výkonom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia