Nový Lexus GX mieri do východnej Európy

Minulý rok debutoval v USA, teraz prichádza na európske trhy. V časoch popularity SUV-čiek, založených na samonosnej konštrukcii, je takéto luxusné terénne vozidlo skutočnou raritou. Aké zmeny urobili Japonci na novom aute?
Vydané  Text: 

Luxusné SUV dostalo novú mriežku chladiča v charakteristickom tvare vretena a ostrejšie tvary LED svetlometov. Vďaka týmto zmenám auto viac zapadá do aktuálnej dizajnovej stratégie značky Lexus. Aktualizovaný bol aj zoznam dostupných lakov, ktorý v súčasnosti zahŕňa farby Sonic Titanium, White Pearl, Mercury Grey, Black, Starlight Black, Garnet Red, Fire Agate a Deep Blue.
Dizajnéri sa pohrali tiež s interiérom 7-miestneho auta. Novinkou je voliteľný dekor Dark Rose s červeným čalúnením na sedadlách a opierkach na ruky. Táto konfigurácia pribudla k už dostupným farebným vyhotoveniam interiéru Black, Sepia a Ecru. Nová je drevená povrchová úprava Grey Sapele spolu s hliníkovými detailami. Prepracovaný bol aj trojramenný volant a cestujúci na zadných sedadlách dostali dva ďalšie porty USB.
### S technológiou do terénu Nový Lexus GX 460 je plnokrvné terénne auto na podvozkovom ráme, vybavené pohonom 4×4. Najnovšia verzia modelu využíva množstvo systémov, ktoré uľahčujú jazdu v teréne. Jedným z nich je Multi-Terrain Select, ktorý umožňuje zvoliť jazdné režimy v teréne a reguluje nastavenie riadiacej elektroniky podľa zvoleného programu pre jednotlivé povrchy. Vozidlo má automatický systém pre jazdu v teréne Crawl Control, ktorý v náročných podmienkach automaticky akceleruje a brzdí a umožňuje vodičovi sústrediť sa výlučne na riadenie, pomáha prekonávať kopce a vyhýbať sa prekážkam.
Najnovší Lexus GX je vybavený aj systémom Multi-Terrain Monitor a Panoramic View Monitor, ktoré sú založené na externých kamerách. Kamerový systém Multi-Terrain Monitor ukazuje priestor pred, za a po stranách vozidla, a tak uľahčuje manévrovanie v náročnom teréne. Druhý umožňuje panoramatické zobrazovanie okolia vozidla a uľahčuje parkovanie. Lexus vybavil auto aj dodatočným systémom čistenia vzduchu – Cabin Clean Air Filter zachytáva peľ a chráni cestujúcich náchylných na alergie. Keď systém počas jazdy v meste zistí, že vzduch je silne znečistený, napríklad oxidmi dusíka alebo oxidom uhličitým, automaticky prepne klimatizačný okruh na interný. Okrem toho je schopný regulovať cirkuláciu vzduchu, aby zabezpečil v lete čo najlepšie chladenie a v zime zabránil roseniu okien.
### Silák – utiahne tri tony Pod kapotou vynoveného Lexusu GX 460 ostal osvedčený motor V8 s objemom 4,6 l. Motor s atmosférickým nasávaním má výkon 300 k a 438 Nm a poháňa všetky kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku. Krútiaci moment rozdeľuje medzi prednú a zadnú nápravu stredový diferenciál Torsen. Vďaka týmto parametrom utiahne výkonné SUV príves s hmotnosťou takmer 3 tony. Nový Lexus GX bude k dispozícii na východe Európy – v Rusku, Kazachstane, na Kaukaze a na Ukrajine. Na ruskom trhu sa jeho cena začína od 4 758 000 rubľov, čo je približne 61 700 eur.
Na Slovensku toto auto v ponuke síce nie je, ale v showroomoch japonskej značky je k dispozícii jeho bratranec – vlajkové SUV Lexusu, model RX, ktoré je k dispozícii v 5-miestnej alebo 7-miestnej verzii. Ak však niekto potrebuje skutočné terénne vozidlo, tak legenda Toyota Land Crusier určite nesklame.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.