Autá na vodík pre hasičov? Prečo nie, Nemci spustili testovaciu prevádzku s Toyotou

Do vozového parku Hasičského zboru v Berlíne pribudli štyri elektrické sedany poháňané vodíkom. Bezemisné Toyoty Mirai budú slúžiť na riadenie zásahov a na podporu berlínskej hasičskej správy.
Vydané  Text: 

Nové vodíkové vozidlá majú nálepky s označením hasičskej stráže a na strechách umiestnené majáky. Poháňajú ich elektromotory s výkonom 154 koní, ktoré pracujú na princípe vodíkových článkov. Motory spotrebujú priemerne 0,76 kg vodíka na 100 km, v meste 0,69 kg/100 km vodíka a produkujú iba vodu. Dve vysokotlakové vodíkové nádrže zaručujú dojazd najmenej 500 km. Tankovanie vodíka trvá iba niekoľko minút, takže nové vozidlá hasičskej služby budú vždy pripravené na výjazd.
Toyoty Mirai slúžia aj v berlínskej polícií. Začiatkom tohto roka do jej flotily pribudli dve takéto vozidlá. Najväčšiu flotilu vodíkových áut Toyota Mirai v Nemecku vlastní spoločnosť CleverShuttle, ktorá od roku 2017 prevádzkuje v mestách službu zdieľaných vozidiel. V súčasnosti disponuje 45 modelmi Mirai, ktoré doteraz spolu prekonali vzdialenosť viac ako 5 miliónov km. V Berlíne je v prevádzke päť čerpacích staníc vodíka a Toyota Mirai sa v Nemecku predáva od roku 2015.
Koncom roku 2020 sa na trhu objaví druhá generácia Toyoty Mirai – najskôr v Japonsku, Spojených štátoch a v Európe. Nový sedan, navrhnutý na platforme TNGA, sa vyznačuje dizajnom elegantnej limuzíny a v porovnaní so súčasným modelom má o 30 % dlhší dojazd na jedno tankovanie. Je to výsledok zdokonalenia systému palivových článkov, systému riadenia energie, ktorý sa osvedčil v hybridných pohonoch Toyoty, ako aj použitia troch palivových nádrží s väčšou celkovou kapacitou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.