Aktuality

Otvorený list autodopravcov vláde: „Mýtny systém je podvod“

Ilustračná fotografia

Slovenská Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) pred niekoľkými dňami zaslala médiám otvorený list pre vládu Slovenskej republiky, v ktorom vyzýva na objasnenie situácie s mýtnym systémom a pripomína problémy s údajne vysokým daňovým zaťažením.

Zverejňujeme plné znenie otvoreného listu bez úprav a opráv:

Únia autodopravcov Slovenska – UNAS mnoho mesiacov vyvíja aktivity k jednotlivým ústredným orgánom štátnej správy s cieľom dosiahnuť podmienky na podnikanie porovnateľné s okolitými štátmi. V súčasnej dobe je totiž situácia v oblasti zdaňovania nákladnej autodopravy neúnosná. Od začiatku roka 2020 sme dostali niekoľko sľubov o úprave daní a poplatkov.

Spolu s požiadavkami na úpravu daní a poplatkov sme navrhovali, aby sa zrušil neefektívny a predražený mýtny systém a nahradil sa dočasne iným, čím by sa navýšili zdroje do rozpočtu NDS na opravy a údržbu ciest. Do konca júna 2020 je možné bez dodatočných nákladov vypovedať zmluvu so spoločnosťou SkyToll, ktorá prevádzkuje mýtny systém, čím by sa vytvoril priestor na prípravu nového, modernejšieho a efektívnejšieho mýtneho systému.

Do dnešného dňa napriek opakovaným rokovaniam, argumentovaniu a aj sľubom zo strany predstaviteľov ministerstiev sa žiadna z našich požiadaviek nesplnila.

Únia autodopravcov Slovenska predložila návrh na ministerstvo dopravy na zľavy na mýte od prvého kilometra, ale na prerokovaní vlády bol údajne návrh stiahnutý pánom ministrom Doležalom. UNAS sa pýta prečo sa stiahol zákon s prerokovania na zľavy z mýta? Pri stretnutí z ministrom pred dvomi mesiacmi sa z našich predložených návrhov nič neuskutočnilo a preto vyzývame pána ministra Doležala aby začal konať na výberovom konaní, ktoré nebolo transparentné už za predchádzajúcej vlády Smer-u a už pri prvých protestoch v roku 2010 na to upozorňoval UNAS, že myto vykazuje stále závady a peniaze z výberu mýta, ktoré dopravcovia poctivo platia za každý kilometer sa nevracajú do infraštruktúry, ale viac ako 40 % ide spoločnosti SkyToll. UNAS v januári protestovala po odhalení NKU ktoré potvrdilo podozrenie UNAS-u, že pri pri výbere prevádzkovateľa mýta došlo k vážnym pochybeniam. Vláda p. Pellegriniho nám sľúbila, že budeme prizvaní k nastaveniu nového tendra, ale ako sa zdá tak ministerstvo dopravy nekoná spoločne s NDS. A preto vyzývame ministra dopravy aj ministra vnútra, premiéra tejto vlády aby sa začali seriózne zaujímať o tento podvodný mýtny systém, kde sa strácajú peniaze pre súkromné spoločnosti a chýbajú nám v štátnom rozpočte. Predsedníctvo UNAS spoločne s členmi sa rozhodlo, že pokiaľ sa nezačne konať v novom výberovom konaní a neznížia sa náklady pre dopravcov na zľavách v mýtnom systéme tak budeme pripravení obnoviť protesty. Vzhľadom na vysoké daňové a poplatkové zaťaženie nám klesá produktivita prace a nie sme konkurencie schopní, musíme prepúšťať zamestnancov lebo nedokážeme platiť ani svoje záväzky a ani za zamestnancov odvody. Pýtame sa, prečo si štát berie veľké pôžičky a na druhej strane plytvá už získanými verejnými zdrojmi tým, že ich posiela na základe nevýhodnej zmluvy do daňových rajov. Prečo vláda nie je ochotná, alebo schopná zastaviť tieto praktiky. Dokedy mieni toto tolerovať? Pripaja sa aj Asociácia Žltý Anjel Asistance24

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.