Prvá jazda: Honda Jazz a Jazz Crosstar sú nielen krásne, ale aj parádne obratné!
Na novú Hondu Jazz sa musíme pozerať prísnymi očami, pretože už v základe stojí 19 590 eur. Veľa priestoru na kritiku nám však nedala, prvé jazdy dopadli veľmi dobre.
Vydané Text: Erik Stríž

Ponuka nového Jazzu
Nová Honda Jazz prišla práve v čase, keď sa ceny nových áut budú musieť navýšiť v dôsledku prísnych regulácií zo strany Európskej únie. Jazz si tak nie vlastnou vinou zlízol kritiku, že v základnej výbave stojí takmer dvadsaťtisíc eur, lenže kritici nezohľadňujú skutočnosť, že sa jedná o výrazne nadštandardne vybavený automobil s obrovským potenciálom. A ešte k tomu hybridný už aj v najnižšej verzii. Pred prípadnou kritikou sa teda pozrime na ponuku nového Jazzu, zrejme vás trocha ohúri. Nový Jazz a tiež Jazz Crosstar si na Slovensku môžete zadovážiť iba v jednej motorizácii. Je ňou 1.5 i-MMD s „automatickou“ prevodovkou e-CVT. Tento motor je kombinovaný s elektrickým pohonom, teda Jazz a Jazz Crosstar sú hybridy. Nie je ich potrebné a ani možné dobíjať káblom, elektrickú energiu získavajú princípom rekuperácie a tiež zo spaľovacieho motora, pričom táto energia by sa inak premenila na teplo. Maximálny výkon elektromotora je veľmi solídnych 80 kW (109 k) a max. krútiaci moment až 253 Nm! To je údaj, ktorý je tak o sto newtonmetrov vyšší ako pri väčších hatchbackoch s benzínovým motorom. Pokiaľ sa jedná o benzínový motor v Jazze, i-VTEC má max. 72 kW (98 k) a 131 Nm. Na relatívne malý hatchback sú to veľmi priaznivé údaje a umožňujú dosahovať mu veľmi dobrú dynamiku v nízkych rýchlostiach, pričom akceleráciu z nuly na 100 km/h zvládne už za 9,4 sekundy (v závislosti od výbavy). Jazz Crossstar sa na rozdiel od konvenčného Jazzu predáva iba v najvyššej výbave Executive, ale hatchback si môžete zadovážiť aj v úrovniach Comfort a Elegance. Pritom už základná výbava Comfort ďaleko presahuje ponuky iných výrobcov a ich konkurenčných modelov. V základnej výbave nájdete napríklad aj:- automatickú klimatizáciu;
- flexibilné sedadlá Magic Seats;
- kožený volant;
- vyhrievané predné sedadlá;
- adaptívny tempomat;
- elektrické ovládanie všetkých okien;
- multifunkčný volant;
- bluetooth a rádio s DAB;
- LED svetlomety (denné aj stretávacie);
- automatické prepínanie svetiel;
- automatické diaľkové svetlá;
- plnú bezpečnostnú výbavu (okrem sledovania mŕtveho uhla a upozornenie na autá blížiace sa z boku);
- eCall;
- pokročilý systém podpory riadenia;
- asistent rozjazdu do kopca
- a mnoho ďalšieho


Prvá skúsenosť s Hondou Jazz 2020
Hondu Jazz sme si vyskúšali počas pomerne krátkej doby v okolí Bratislavy, ale už tieto relatívne krátke jazdy nám poskytli možnosť nadobudnúť prvé dojmy z nového vozidla. A tie sú veľmi pozitívne. Pokiaľ sa jedná o materiálové vyhotovenie interiéru, Honda spravila obrovský kus dobrej práce, malý hatchback spravila priestranným a pohodlným. Sedadlá, možnosť výškového nastavenia volantu, skvelý výhľad, optimálna veľkosť volantu, správne zvolená kombinácia ovládania fyzickými tlačidlami a cez displej. Predstavitelia automobilky vo svojej prezentácii opakovane pripomínali, koľko úsilia venovali optimalizácii elektrického a spaľovacieho motora a pravdou je, že sa im to vydarilo. Štartuje sa tlačidlom, výjazd z parkoviska je tichý, kultivovaný a pokojný, no ak viac zatlačíte do akceleračného pedála, pocítite primerané trhnutie a záber predných kolies. Krútiaci moment až 253 Nm je na takto malé a stále pomerne ľahké vozidlo (1 710 kg) poriadna dávka sily, teda ak máte záujem o dynamickú jazdu, Jazz sa vám prispôsobí.



Prvá skúsenosť s Hondou Jazz Crosstar 2020
Honda Jazz Crosstar je novinka, ktorá si zrejme veľmi rýchlo nájde svojich priaznivcov. Nie je to SUV, ale skôr crossover postavený na samotnom Jazze, pričom počas vývoja výrobca pripravil niekoľko zásadných odlišností. V prvom rade sa jedná o estetické zmeny zasahujúce aj do funkčnosti, konkrétne oplastovanie spodných hrán karosérie a podvozka a zväčšenú svetlú výšku o 16 mm na finálnych 152 mm. To je údaj, ktorý bežne dosahujú stredne veľké SUV-čka. Okrem toho sa predĺžil rázvor kolies o tri milimetre na 2 520 mm a celková dĺžka vozidla narástla o 4,6 centimetra na 4 090 mm. Crosstar je tiež o tri centimetre širší ako Jazz.




Inzercia
Erik Stríž, Hatchback, Honda, Honda Jazz, Honda Jazz Crosstar, Nová Honda Jazz, Nový Model, Prvá Jazda, Str, Test

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk