Nafukovací elektrický skúter: aký má toto zmysel? Váži iba 5,5 kg a vojde sa do batohu

Neskúsiš, nevieš. Nafukovacie prostriedky mikromobility môžu byť tou budúcnosťou, na ktorú tak netrpezlivo čakáme.
Vydané  Text: 

Súčasné elektrické skútre, kolobežky a bicykle majú jednu vec spoločnú: sú vlastne iba rám s kolesami a riadidlami, niekedy so sedačkou. Máme to za niečo, čo sa nikdy nezmení, lenže kreativita japonských dizajnérov nás teraz presviedča, že aj dopravné prostriedky môžu byť ešte príjemnejšie na používanie. Nafukovací elektrický skúter s názvom POIMO INT032 vyzerá ako divoký koncepčný dopravný prostriedok bez reálnych vyhliadok na komerčný predaj, lenže tento dojem môže byť veľmi mylný. Možno je práve toto budúcnosť mestkej dopravy, v ktorej by mali elektrické skútre zohrávať významnú úlohu. Tento konkrétny produkt je iba výsledkom projektu tímu na tokijskej univerzite, no mohol by inšpirovať veľkovýrobcov. Skúter má hmotnosť iba päť a pol kilogramu, veľkosť tak akurát, aby odniesol dospelú osobu a je celkom mäkký. Výrobca zatiaľ neuvádza maximálny výkon, rýchlosť, kapacitu akumulátora či dojazd, no jednou z jeho výhod je schopnosť poskladať sa do veľkosti batohu. Názov POIMO vznikol z výrazu „POrtable and Inflatable MObility“, teda „prenosná a nafukovacia mobilita“. Nech to už vyznie akokoľvek, možno práve toto je jedna z ciest, ako naučiť mladých ľudí a deti používať podobné dopravné prostriedky a pritom aspoň trocha prispieť k zvýšenej bezpečnosti. Ak by ani tá nezohrávala žiadnu úlohu, tak bude novinka aspoň nápadnou imidžovou záležitosťou. Ako vyzerá nafukovanie a prevádzka nafukovacieho skútra POIMO, si môžete [pozrieť na tomto videu priamo od The University of Tokyo](https://www.youtube.com/watch?v=OQawHw9phj0&feature=emb_err_woyt). [GALLERY id=30690]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.