Novému elektromobilu odpadol počas jazdy volant, incident poukazuje na nedostatky pri kontrole kvality

Slávnemu elektromobilu odpadol volant počas jednoduchého manévru a hoci sa nikomu nič nestalo, incident je pripomienkou, že sa výrobca stále dostatočne nevysporiadal s problematikou kvalitou, ktorá mu bola dávnejšie vytýkaná.
Vydané  Text: 

Predstavte si, že sa dlho rozhodujete o kúpe auta a aby ste predišli rizikám pri nákupe jazdenky, vyberiete si úplne nové vozidlo. Tak to spravil aj Američan Jason Tuatara, ktorý po tomto rozhodnutí musel stráviť dlhé mesiace čakaním na dodanie jeho elektromobilu Tesla Model 3. Model 3 si vybral aj napriek tomu, že sa jedná o pomerne drahý prémiový automobil a v motoristických médiách z času na čas objavovali informácie o nedostatočnej kvalite vyrobených vozidiel. Nedostatky sa týkali predovšetkým lícovania jednotlivých častí karosérie, ale aj odrenín laku pochádzajúcich priamo z výroby. Tuatarova skúsenosť je však značne dramatickejšia, než zužujúca sa medzera medzi blatníkom a kapotou. Počas cúvania z vlastnej príjazdovej cesty jeho Tesle Model 3 odpadol volant, jednalo sa pritom iba o jeden mesiac staré auto. Dôvodom bola nedodržaná metodika vo výrobe, kedy nebol volant správne upevnený. Presnejšie napísané, skrutka spájajúca volant so stĺpikom riadenia úplne chýbala. Majiteľ vozidla kontaktoval asistenčnú službu Tesly a tá mu v priebehu 90 minút od zavolania auto odtiahla do servisu a poskytla náhradné vozidlo v podobe Jaguaru. To ho nahnevalo natoľko, že sa o svoju skúsenosť podelil s ľuďmi na [Twitteri](https://twitter.com/JasonTuatara/status/1254471087385120775?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1254471087385120775&ref_url=https%3A%2F%2Finsideevs.com%2Fnews%2F421012%2Ftesla-model-3-steering-wheel-falls-off%2F), kde verejne spytoval Elona Muska, čo to má znamenať. Akoby za to Musk osobne mohol. Pravda však je, že úplne nové auto za desiatky tisíc amerických dolárov má byť v prvotriednom stave niekoľko rokov od zakúpenia, obzvlášť elektromobil, ktorý potrebuje výrazne menej dielov na prevádzku (riadenie však ostáva fakticky rovnaké). K dobrému značky Tesla napokon prispieva fakt, že poruchu na vozidle odstránili už do 24 hodín a Tuatara sa môže naďalej tešiť z vlastníctva prémiového auta. ### Problematická kvalita luxusných modelov Udalosť vyvolala oprávnené otázky o kvalite vozidiel značky Tesla. Samostatný článok o nedostatkoch Modelu 3 sme priniesli už dávnejšie a odporúčame vám ho prečítať. Na obranu značky Tesla musíme napísať, že poruchy nových vozidiel veľmi zamrzia, avšak občas sa aj napriek veľkej snahe kontrolórov objaví vozidlo s nedostatkom. Keby každý majiteľ inej značky zverejnil podobnú informáciu, pravdepodobne by nevzbudila toľko pozornosti. Tesla je ale fenomén a mnohé médiá radi sledujú každý jeden jej drobný prešľap.

Video: Výstupná kontrola kvality Trabantov vás zaručene dostane

„Staré autá boli lepšie, lebo sa dali opraviť pomocou bežného domáceho náradia, “ zvyknú hovoriť priaznivci starej éry automobilovej výroby. V skutočnosti boli autá také, že domáce náradie bolo potrebné už pri výstupnej kontrole z výroby. Doslova.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.