BMW dá zrejme zbohom motoru V12, bude musieť skončiť kvôli emisiám

Motor V12 sa na svojom piedestáli potáca a teraz to vyzerá, že sa BMW s týmto robustným spaľovacím motorom rozlúči. Aktuálny rad 7 sa považuje za posledný s dvanástimi valcami, uvádza holandský denník AutoWeek.
Vydané  Text: 
Bude alebo nebude budúcnosť nemeckých automobiliek spojená aj so silnými dvanásťvalcovými motormi? Táto otázka už niekoľko rokov trápi nielen motoristických novinárov, ale aj fanúšikov automobilového priemyslu. Pred šiestimi mesiacmi dal Mercedes-Benz prostredníctvom generálneho riaditeľa spoločnosti Daimler, Ola Källeniusa, „ubezpečenie“ , že nová trieda S opäť príde s vozidlom V12 . Dvanásťvalcové BMW by teda aspoň dočasne malo ostať v ponuke, čím sa nenapĺňa avízo o jeho vyradení spred roka. Dnes je však budúcnosť agregátu opäť neistá, ako inak, pre neustále prísnejšie požiadavky na CO2 uložené Európskou úniou. Pokiaľ ide o ázijský trh, BMW by s V12 pokračovalo o niečo dlhšie. Dopyt po najväčšom motore je pomerne veľký a bruselské právne predpisy na tomto trhu zjavne nemajú žiadny vplyv. Emisie oxidu uhličitého tohto motora v limuzíne M760i xDrive dosahujú 282 g/km. V súčasnosti je 6,6-litroví biturbo V12 stále k dispozícii v modelovom rade 7 (M760Li) s max. výkonom 430 kW (585 k) a max. krútiacim momentom 850 Nm, pravdepodobne sa objaví aj v opulentnom BMW X7. Okrem toho je tu ďalší dôležitý zákazník, ktorý motor BMW V12 predsa len chce: dcérska značka Rolls-Royce. V12 je stále k dispozícii pre významnú časť portfólia britskej automobilky. Napriek tomu nie je pravdepodobné, že Rolls-Royce bude vytvárať priestor pre výrobu dvanásťvalca do nekonečna. Koniec koncov, značka sa začala pripravovať na plne elektrickú budúcnosť už pred tromi rokmi. Existuje preto šanca, že zásoby vozidiel V12 budú na sklade v BMW, ale nie pre ďalšie generácie modelov, uvádza holandský AutoWeek.

BMW M760Li xDrive – Vzácny druh

Klasický motor V12 je dnes v limuzínach vzácnosťou. Momentálne ho v Európe neponúka Mercedes v triede S, Audi používa v A8 svoje originálne technické riešenie 12-valca spojeného z dvoch 6-valcov. Preto sme k BMW s magickým označením V12 pristupovali s primeraným rešpektom.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »