Nové Alfa Romeo Giulia a Stelvio Quadrifoglio už jazdia autonómne! Čo bude so športovými zážitkami za volantom?

Športový sedan a SUV dostali vylepšený vzhľad, nové technológie a bezpečnostnú výbavu.
Vydané  Text: 
Modelový rok 2020 priniesol pre duo Giulia a Stelvio modernizáciu a oživenie, ktoré je nevyhnutné k prežitiu najmä vo svete luxusných a drahých áut. Modernizácia priniesla vylepšenia v duchu poslednej úpravy východiskových modelov, pre športové verzie Quadrifoglio sa pripravili prevažne menej nápadné inovácie. Upravila sa napríklad vnútorná grafika zadných LED svetlometov, dostali tmavý podklad, Stelvio dostalo ako príplatkovú možnosť nové 21-palcové disky kolies a od značky Mopar aj karbónový gril, zadný spojler a kryty vonkajších spätných zrkadiel. Esteticky nápadná je predovšetkým nová farba, metalický lak Montreal Green je novinkou spoločne s 6C Villa d’Este Red a GT Junior Ocra. ### Fotogaléria: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio [GALLERY id=30675] V interiéroch oboch áut sú inovácie zreteľnejšie už na prvý pohľad, údajne má na nás interiér „vizuálne zaútočiť“. Povrchové materiály kombinujú matne lesklé plochy s kožou a alcantarou, karbónovými dekoráciami, zaujímavosťou je možnosť výberu zo zelených alebo červených bezpečnostných pásov. Pozornosť púta aj 8,8-palcový dotykový displej s novým infotainmentom. Modely Quadrifoglio ponúknu aj funkciu Performance Pages menu, ktorá ponúkne podrobnejšie údaje o aktuálnom jazdnom výkone v reálnom čase. Novinky sú schopné vďaka technológiám od Bosch autonómnej jazdy druhej úrovne, za čo vďačia balíčku nasledovných služieb s názvom Advanced Driver Assistance Systems (ADAS): * asistent jazdy v dopravnej zápche a na diaľnici * adaptívny tempomat * aktívne udržiavanie v jazdnom pruhu * rozpoznávanie dopravných značiek * sledovanie objektov v mŕtvom uhle * a niekoľkým ďalším, ako predkolízny asistent a podobne Možnosť jazdiť čiastočne autonómne ale neznamená, že si novinky nebudú môcť vášniví šoféri užiť do sýtosti. Práve naopak, veď pod kapotami sa skrýta famózny šesťvalec s dvojitým preplňovaním. Viac pod fotogalériou. ### Fotogaléria: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio [GALLERY id=30676] Alfa Romeo Giulia a Stelvio Quadrifoglio poháňa 2,9-litrový benzínový motor V6 Bi-Turbo s maximálnym výkonom 380 kW (510 k) a maximálnym krútiacim momentom 600 Nm pri 2 800 ot./min. Prevodovka je automatická, osemstupňová a v režime RACE preraďuje s rýchlosťou 150 milisekúnd. Ostatné jazdné režimy sa dajú vyberať prostredníctvom ovládača systému DNA Pro, dôležité je tiež spomenúť aktívne tlmenie a v prípade Giulie aj Alfa Active Aero splitter.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.