Suzuki sa na Slovensku zbavilo trojvalcov! Návrat hlásia atmosférické motory a štvorvalce.

Odporcovia malých trojvalcov môžu konečne oslavovať! **Nebolo tomu tak dávno, čo automobilka nahradila klasický atmosférický agregát s objemom 1.6-litra úplne novým BoosterJet motorom,** ktorý však disponoval len trojvalcovou konštrukciou a objemom 1.0-litra. Napriek tomu viacerí motoristickí novinári nešetrili chválou, pričom k najväčším výhodám malého motora nepochybne patril vyšší krútiaci moment a výkon dostupný v nižších otáčkach. Konzervatívnemu slovenskému… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Odporcovia malých trojvalcov môžu konečne oslavovať! **Nebolo tomu tak dávno, čo automobilka nahradila klasický atmosférický agregát s objemom 1.6-litra úplne novým BoosterJet motorom,** ktorý však disponoval len trojvalcovou konštrukciou a objemom 1.0-litra. Napriek tomu viacerí motoristickí novinári nešetrili chválou, pričom k najväčším výhodám malého motora nepochybne patril vyšší krútiaci moment a výkon dostupný v nižších otáčkach. Konzervatívnemu slovenskému zákazníkovi to však nestačilo a **automobilka musela na podporu predaja nového motora ponúkať špeciálne akcie** ako napríklad predĺženie záruky 3+7 rokov s pneumatikami zadarmo. Tento boj nakoniec, zdá sa, vyhrali zákazníci. **Maličký agregát 1.0 BoosterJet nedávno úplne vypadol z ponuky najpredávanejších modelov,** nenájdete ho ani vo Vitare či SX4 S-Cross. Momentálne máte na výber len väčší štvorvalcový turbomotor 1.4 BoosterJet alebo hybridný variant. Zvyšok modelovej ponuky sa zase môže tešiť z atmosférickej 1.2-ky DualJet s hybridnou technikou. Pozostatok 1.0 BoosterJet nájdeme v ponuke radu Swift, kde ho s najväčšou pravdepodobnosťou takmer kompletne nahradí spomínaný atmosférický DualJet. **VIDEÁ AMŠ NA YOUTUBE**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.