Aktuality

Hyundai Elantra je späť! Vyzerá ako z iného sveta a šokuje technikou!

Fanúšikovia malých sedanov jasajú, nový Hyundai Elantra v modelovom roku 2021 prinesie do tohto segmentu svieži vietor. Podľa dostupných informácií sa však tento vietor úplne vyhne Slovensku, ako i celej Európe, novinka zamieri pravdepodobne iba na Severoamerický trh a do Ázie.

Mať v ponuke Elantru, ktorá by do určitej miery nahradila model Ioniq, by však nemuselo byť na škodu.

Hyundai Elantra (2021)

Nová generácia Elantry využíva nápadný dizajn predných partií, ktorý sa vzdialene podobá na nový model i30 (hatchback, kombi a fastback) alebo aktuálne SantaFe, od ostatných modelov sa líši vo významnej miere. Mali by sme si však tento dizajnový koncept zvykať, s najväčšou pravdepodobnosťou si ho postupne osvoja všetky modely výrobcu.

Hyundai Elantra (2021)

Interiér vozidla ponúka koncernový dielenský štandard s hodnotnými doplnkami, ako 10,25-palcový prístrojový panel a druhú rovnako veľkú centrálnu obrazovku, ambientné osvetlenie so 64 farebnými odtieňmi, multimediálny systém Blue Link, bezdrôtové pripojenia Android Auto a Apple CarPlay (údajne prvýkrát v segmente), bezdrôtové nabíjanie mobilu či osem reproduktorov od značky Bose.

Pútavo znejú silné slová o schopnostiach systému na rozpoznávanie hlasových povelov, technológia s názvom Deep Meaning Understanding údajne dokáže rozpoznať povely bez ohľadu na to, akým spôsobom boli vyslovené a rozumie kontextu. Veľmi prirodzeným spôsobom tak vodič i spolujazdec môžu ovládať jednotlivé funkcie auta, od klimatizácie po navigáciu. Systém odpovie aj na otázky, ktoré nemajú nič spoločné s autom, napríklad kedy je deň matiek a podobne.

Nemenej zaujímavé je využitie technológií NFC a Bluetooth ako spojení pre konfiguráciu digitálneho kľúča - na odomknutie auta tak bude stačiť mobil nachádzajúci sa v tesnej blízkosti vozidla.

Hyundai Elantra (2021)

Z hľadiska bezpečnosti toho nová Elantra ponúka veľmi veľa. Už základná výbava je pestrá,

  • asistent pre čelnú kolíziu s autom či chodcom;
  • upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu;
  • aktívne udržiavanie uprostred jazdného pruhu;
  • automatické svetlomety;
  • upozornenie na únavu vodiča;
  • zadná parkovacia kamera s dynamickým navádzaním.

Príplatkovými možnosťami pre zvýšenie bezpečnosti sú

  • upozornenie na objekt v slepom uhle;
  • inteligentný adaptívny tempomat Smart Cruise Control (SCC);
  • čiastočne samočinné riadenie na diaľnici Highway Driving Assist (HDA);
  • asistent pre predchádzanie kolízií odzadu Reverse Parking Collision Avoidance Assist (PCA);
  • funkcia Safe Exit Warning (SEW) upozorňujúca na nebezpečnosť otvorenia zadných dverí.
Hyundai Elantra (2021)
Hyundai Elantra (2021)

Pokiaľ by vás zaujímali motorizácie modelu v zahraničí, tak nový Hyundai Elantra sa bude predávať s benzínovými motormi so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra a tiež ako hybrid s 1,32 kWh batériou.

Nový Hyundai Elantra sa začne vyrábať na jeseň tohto roka v Južnej Kórei a v americkej Alabame, cenu zatiaľ výrobca neavizuje.

Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.