Diaľnice v Severnej Kórei: opustené, zbytočné, s hrajúcimi sa deťmi

Popri severokórejských diaľniciach sú billboardy s ponukami na kúpu nových áut, čo vzhľadom na úplnú prázdnotu ciest a obrovskú chudobu vyznieva dokonale ironicky.
Vydané  Text: 
Na Severnú Kóreu sa pozeráme ako na kuriozitu, pri ktorej sme radi, že časy socializmu a komunizmu u nás skončili a sme slobodní. Občas to vyzerá tak, že celá Severná Kórea je iba obrovský sociálny experiment niektorej z mocností, ktorý udržiava ľudí v chudobe, hlade, bolesti a absolútnej neslobode, aby zvyšku svet, najmä Severnej Amerike a Európe poukázal, v akom blahobyte si žije. Fotograf Eric Lafforgue nafotil sériu 30 fotografií počas svojej cesty po Kórejskej ľudovodemokratickej republike a ako niekoľkí pred ním poukázal na žalostný stav tejto obrovskej kontroverznej krajiny. Kórejská ľudovodemokratická republika má rozlohu 120 540 km², vyše 25 miliónov obyvateľov, na jeden štvorcový kilometer údajne pripadá až takmer 200 ľudí. V normálnom svete by to znamenalo, že severokórejské cesty budú permanentne preplnené, avšak realita je presne opačná. Cesty sú prázdne, hlavné ťahy prevažne v primeranom technickom stave, po cestách miestami pobehujú deti a sedliaci, ktorí buď čakajú hodiny na auto, ktoré by ich zviezlo, prípadne predávajú zeleninu, ktorú vypestovali na svojich poliach. Sú to pohľady, ktoré občas vyzerajú skôr komicky ako nešťastne, ale sú v nich skryté ťažké ľudské osudy a celý ten brutálny, autoritársky a na rodinkárstve založený politický systém, ktorý je neustálou hrozbou nielen pre obyvateľstvo, ale aj pre jeho samotných predstaviteľov.
Cesty a diaľnice v Severnej Kórei (zdroj: Eric Lafforgue)
Vedeli ste, že Kórejčania svoju krajinu nazývajú „Čoson“? Tento názov sa odvodzuje od 500 rokov trvajúceho kráľovstva „Čoson“ (1392 – 1897).

Mercedesy pre Kim Čong-una sa pašujú úžasne komplikovaným spôsobom. Čítajte podrobnosti

Ako sa KĽDR podarilo prepašovať obrnené Mercedesy pre Kim Čong-una? Jednoduchá odpoveď na to neexistuje, musíte si prejsť celý výsledok rozsiahleho pátrania.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.