Pápežovo Lamborghini vyhral Čech, teraz nemá na jeho prevádzku

Pred dvoma rokmi darovala automobilka pápežovi Františkovi exkluzívny, na mieru nadizajnovaný superšport Huracán, ktorý si odvtedy nevie nájsť stáleho majiteľa, ktorý by ho aj skutočne využíval.
Vydané  Text: 

Darovať krásne auto pápežovi je síce podľa niektorých ľudí prejav úcty, ale pre pápeža je to nechcený dar, pre ktorý nemal využitie. Preto sa rozhodol ho požehnať, podpísať a následne poslať do aukcie, ktorej výťažok bol použitý na charitatívne účely. Aukčná sieň RM Sotheby’s vydražila model za úžasných 690-tisíc eur, ktoré boli venované na charitu. Lamborghini Huracán sa tak dostalo do španielskej požičovne áut. Ani tu však auto dlho nepobudlo a dostalo sa do charitatívnej lotérie. V nej mal možnosť ktokoľvek si kúpiť žreb za 10 amerických dolárov, z čoho bol vyžrebovaný výherca luxusného automobilu. Prekvapivo sa ním stal obyčajný Čech.
Výherca auta pracuje ako masér a síce si už vo Vatikáne prevzal kľúče od auta, ktoré bolo prevezené pravdepodobne do Čiech, aktuálne je auto opäť v ponuke na predaj, keďže na ňom neplánuje jazdiť. Takáto výhra je totiž iba pre skutočného boháča, ktorý si môže dovoliť drahé servisné prehliadky a údržbu auta. Nehovoriac o daniach, ktoré je potrebné zaplatiť z výhry pri podávaní daňového priznania. Čech sa najprv snažil predať auto českému importérovi, nedohodli sa však na cene, a tak čaká na iného záujemcu z radu zberateľov luxusných modelov. „V obyčajnom Lamborghini by som sa hrozne rád zviezol, ale v pápežovom to nejde. Je jediné na svete, nemožno riskovať, že trafíte kamienok, odrie ho. Sú na ňom vatikánske farby, ktoré už nikto znovu neurobí,“ vyjadril sa jeho majiteľ pre Hospodárske noviny.
Cena „obyčajného“ Lamborghini Huracán sa na slovenskom trhu pohybuje okolo 200-tisíc eur. Pápežov model RWD poháňa benzínový motor 5,2 V10 a z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,4 sekundy. Brzdná dráha zo 100 km/h na nulu je 32,2 metra. Auto váži 1389 kg a pomer hmotnosti a výkonu je 2,39 kg/hp. Maximálna rýchlosť je približne 320 km/h. Okrem jazdných vlastností sa auto vyznačuje aj jedinečným vzhľadom. Pápežské farby sú zdôraznené na pruhoch a akcentoch žltej farby s názvom Giallo Tiberino a farba laku sa nazýva Bianco Monocerus. Kolesá sú čierno-strieborné. V interiéri prevažujú svetlé jemné farby, sedadlá sú potiahnuté bielou kožou v odtieni Bianco Leda Sportivo a sú pretkané žltou niťou. Na kapote auta vyniká pápežov autogram. ### Ako je to s daňou z výhry na Slovensku? Nepeňažné ceny alebo výhry zdaňuje fyzická osoba cez daňové priznanie k dani z príjmov podané za príslušné zdaňovacie obdobie, a to bez ohľadu na to, či plynú zo zdrojov na území Slovenskej republiky, alebo zo zdrojov v zahraničí. ([zdroj](https://podpora.financnasprava.sk/930979-Zdanenie-nepe%C5%88a%C5%BEnej-ceny-alebo-v%C3%BDhry)) Nepeňažné ceny alebo výhry sú oslobodené od dane z príjmov, ak ich cena neprevyšuje 350 eur. Teda ak vyhráte produkt v hodnote 1 000 eur, zdaňovať z neho budete 1000-350= 650 eur. Keďže je daň z príjmu 19%, platí 650×0,19=123,50 eur. Tu ho hry, samozrejme, vstupujú aj ďalšie faktory, ako nezdaniteľná časť príjmu a ďalšie. V prípade Lamborghini, ktorého cena je viac ako 200-tisíc eur, takáto daň môže dosahovať aj 38-tisíc eur. V prípade ceny 690-tisíc eur by sa podľa tohto prepočtu jednalo o daň vo výške 131 100 eur. Zároveň ako výherca musíte zaplatiť aj sadzbu poistného vo výške 14 percent do zdravotnej poisťovne. Teda v prípade tohto Lamborghini by sa jednalo o ďalšie desiatky a desiatky tisíc eur navyše.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.