Aktuality

Peugeot opäť avizuje 508 v športovej úprave Sport Engineered

Už je to rok, čo značka Peugeot upútala pozornosť vďaka koncepčnému vozidlu 508 Sport Engineered Concept (fotogaléria na konci článku). Plug-in hybrid kombinujúci sily dvoch elektrických motorov a benzínového 1,6-litrového štvorvalca mal dosahovať maximálny výkon 300 kW (400 koní) a z nuly na rýchlosť 100 km/h akcelerovať za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť bola elektronicky obmedzená na 250 km/h. Francúzsky výrobca vzbudil pozornosť, potešil fanúšikov, ale potom téma ustala.

Nedávno sa však Peugeot pripomenul opäť a postupne začal zverejňovať fotografie športovo upravnej 508 (fotogaléria vyššie), ktorá je podľa holandského Autoweeku už pripravená na výrobu.

Vyzeralo to dokonca tak, že sa premiéry novinky dočkáme na autosalóne v Ženeve, ktorý však medzičasom organizátor zrušil kvôli obavám zo šírenia koronavírusu. Premiéra 508 Sport Engineered (508 PSE) tak neprebehla ani fyzicky, no ani v internetovej forme.

Informácie, ktoré Peugeot momentálne poskytuje, sú iba vizuálne prostredníctvo zverejnených fotografií. Tie predstavujú športovo upravnenú 508-čku bez maskovania, ale s rozsiahlym použitím dekoračných fólií. Sivá farebná schéma je doplnená o nápadné krikľavožlté akcenty, všimnite si najmä strmene bźrd. Športový charakter vozidiel už nie je definovaný iba čiernou a červenou, ako tomu bolo v minulosti. Tieto žlté akcenty sú priamym odkazom na 508 Sport Engineered Concept z februára minulého roka.

Automobil na fotografiách stojí na 20-palcových diskoch.

O technike pripravovanej novinky teda zatiaľ nevieme prakticky nič, snáď okrem toho, že sa bude skutočne jednať o plug-in hybrid. Ak by sme vychádzali z toho, čo už Peugeot v portfóliu má, mohli by sme uvažovať o využití hnacieho ústrojenstva s 1,6-litrový motorom z 3008 HYBRID4 s maximálnym výkonom 220 kW (300 koní)... či to bude aj prípad športovej elektricko-spaľovacej 508, ukážu nasledujúce dni a týždne.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.