Nové Porsche 911 Turbo S dostalo nemecké ceny, z ktorých sa vám zatočí hlava

Nové Porsche 911 Turbo S je majstrovským dielom automobilového priemyslu. Ikonické vozidlo sa prehuplo do novej generácie s početnými inováciami, zostalo pritom verné svojmu charakteru a avizovaná nemecká cena svedčí o tom, že sa jedná o jedno z najlepších áut sveta.
Vydané  Text: 
Kto by nepoznal Porsche 911? Azda sa taký nenájde, pretože každý chlapec po tomto aute niekedy túžil, stále túži alebo čoskoro dospeje k tomu, že ho bude chcieť aspoň raz v živote šoférovať. Mnohým sa nepodarí ani to, lebo hoci je Porsche stále dostupnejšie ako iné prémiové značky, zvládnuť silný motor nie je jednoduché. Teraz značka Porsche predstavila novú generáciu modelu 911 a na fotografiách v galérii si môžete pozrieť verziu Turbo S. [CAR id=17059] Porsche 911 Turbo S bude k dispozícii v dvoch vyhotoveniach, kupé a kabriolet, obidve so špičkovým motorom boxer so zdvihovým objemom valcov **3,8 litra**, s dvomi symetrickými turbodúchadlami s variabilnou geometriou (VTG) s **maximálnym výkonom 478 kW (650 k)**. To je o 51 kW (70 k) viac ako predchodca. Tento agregát dosahuje ohromujúci **krútiaci moment až do 800 Nm**, vďaka ktorému vozidlá akcelerujú z nuly na rýchlosť **100 km/h už za 2,7 sekundy** a z 0 na **200 km/h za 8,9 sekundy**. Vďačia za to aj 8-stupňovému automatu Porsche Doppelkupplung (PDK) so športovým naladením. Maximálna rýchlosť je 330 km/h. Generačné vylepšenie znamenalo zväčšenie rozmerov v záujme zlepšenia jazdných vlastností, tvrdí Porsche vo svojej tlačovej správe. Nad prednou nápravou je šírka vozidla 1 840 mm, teda o 45 mm viac ako predchodca, a vzadu 1 900 mm, teda o 20 mm viac ako predchodca. K lepším jazdným výkonom prispieva adaptívna aerodynamika, športový podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM) a k dobrému pocitu prispeje aj uzávierka klapiek výfukového systému, ktoro možno regulovať akustický prejav vozidla. Porsche 911 Turbo S je vybavené pohonom všetkých kolies, v prípade potreby vie 911 Turbo S zaslať na predné kolesá 500 Nm z maximálneho krútiaceho momentu. Vpredu sú osadené 20-palcové disky s pneumatikami s rozmermi 255/35 a vzadu 21-palcové disky s pneu 315/30. [GALLERY id=30536] Ak na vás zapôsobili technické parametre nového Porsche 911 Turbo S, vedzte, že ceny na vás zapôsobia ešte viac. Odporúčaná cena **Porsche 911 Turbo S Coupé** bola pre nemecký trh stanovená na **216 396 EUR** vrátane dane a cena **Porsche 911 Turbo S Cabriolet** na **229 962 EUR**. Pre zaujímavosť, aktuálna odchádzajúca generácia Porsche 911 Turbo S 427 kW sa dnes na Slovensku predáva od 208 781 EUR s DPH. Očakávame, že cena novej generácie prinesie zvýšenie ceny o niekoľko tisíc eur, ale zarytí fanúšikovia značky s tým budú nepochybne celkom stotožnení, pretože vedia, že za kvalitu a imidž sa skrátka platí.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.