Nadupaný Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ prepisuje naše titulky, je najsilnejší z najmenších

Máloktoré malé SUV dokáže nadchnúť tak, ako práve Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+.
Vydané  Text: 
Iba včera ste si mohli prečítať správy o tom, ako Mercedes predviedol novú [Triedu E po facelifte](https://www.autoviny.sk/novinky/120770/mercedes-benz-triedy-e-po-facelifte-definitivne-zmizol-prvok-za-ktorym-budu-mnohi-smutit) a medzitým výrobca informoval o **troch ďalších novinkách**. Jednou z nich je kompaktné SUV so športovou úpravou Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+, ktorému sa venujeme v tomto príspevku, druhým je **Mercedes-AMG E 53 4MATIC+** (verzia po facelifte) a tretím **očakávaná plne elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter**.
**Mercedes-Benz eSprinter** je podľa slov automobilky „ďalší míľnik v elektrifikácii všetkých transportérov od značky Mercedes-Benz používaných na podnikateľské účely“. V minulosti ste sa aj na našich stránkach mohli dočítať o tom, ako jazdí [plne elektrický Mercedes-Benz eVito](https://www.autoviny.sk/testy/120146/elektricka-dodavka-s-dojazdom-150-km-nie-je-nezmysel-exkluzivny-test-mercedes-benz-evito-41-kwh), teda šikovná dodávka ideálna na použitie pri doručovaní takzvanej poslednej míle, resp. posledného kilometra. Elektrický eSprinter je ešte o krok vyššie, a to nielen po stránke kapacity nákladného priestoru. Elektrický pohon v modeli eSprinter poháňa predné kolesá a dosahuje výkon max. 85 kW a max. krútiaci moment 295 Nm. Nákladný priestor má kapacitu 11 m3 a vďaka flexibilnému programu pre akumulátory môže eSprinter dosahovať štandardizované dojazdy v rozpätí 120 až 168 km pri max. kapacitách akumulátorov 41 a 55 kWh. Maximálne zaťaženie sa pohybuje v rozpätí 891 až 1 045 kg. **Vráťme sa ale späť k športovému SUV Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+**. ### Najsilnejší z malých 2 Mercedes-Benz Triedy GLA je najmenším SUV výrobcu a vo verzii Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ je tým najlepším, čo dokáže táto trieda ponúknuť. Predtým som už písal o [Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 225 kW](https://www.autoviny.sk/novinky/120554/najsilnejsi-z-malych-mercedes-amg-gla-35-4matic-ma-vyse-300-koni), ktorý som vtedy nazval *Najsilnejší z malých* – dnes vieme, že toto označenie už neplatí, pretože verzia 45 S ponúka ešte o *trochu viac*.
*Trochu viac* je v skutočnosti pomerne dosť, minimálne 60 kW naviac. Dvojlitrový motor s dvojprúdovým turbodúchadlom je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým hnacím agregátom, *tvrdí Mercedes*, a je k dispozícii v dvoch stupňoch výkonu a krútiaceho momentu. Základný model AMG 45 4MATIC+ sa ponúka s max. výkonom **285 kW (387 k, 480 Nm)** a variant S s max. výkonom **310 kW (421 k, 500 Nm)**. Motor je konfigurovaný výhradne s dvojspojkovou prevodovkou **AMG SPEEDSHIFT DCT 8G**.
Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ rozdeľuje silu na zadnej náprave selektívne na jednotlivé kolesá prostredníctvom systému OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG (AMG TORQUE CONTROL). Umožňuje to nový diferenciál zadnej nápravy, ktorý má dve lamelové spojky, pre každé zadné koleso jednu, uvádza výrobca. Základný variant zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy, výkonnejší za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h a 270 km/h pri výkonnejšej verzii.
Azda najnápadnejším prvkom vozidla je odtrhová hrana na strešnom spojleri vo farbe karosérie, ako i široký spojler zadného nárazníka. Základný variant stojí na 19-palcových diskoch, zatiaľ čo verzia S na dvadsiatkach. Za príplatok budú k dispozícii aj 21-palcové disky z ľahkej zliatiny.
Inovácie v porovnaní s východiskovým modelom GLA ale nie sú iba estetické a v motore. V AMG podstatne spevnili holú karosériu. Ľahká hliníková doska priskrutkovaná pod motorom a predné a zadné diagonálne výstuhy na spodku vozidla zvyšujú torznú tuhosť vozidla. Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ ponúkne **šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT** – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a verzia S aj program PRETEKY (pre základný model ako súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie). Zmenou jazdného režimu sa mení nielen nastavenie podvozka a charakteristika náhonu, ale aj zvukový prejav výfukového systému a DYNAMIKA AMG (funkcie na zvýšenie agilnosti, napríklad regulácia náhonu na všetky kolesá, krivka závislosti riadenia a funkcie ESP).
Interiér športového SUV vo verzii AMG 45 je príznačný žltými akcentmi, ktoré dopĺňajú čierno-sivú farebnú schému, ako to výrobca prezentuje na oficiálnych fotografiách. K dispozícii budú aj červené alebo čierne akcenty. Ak sa vám páčia tlačidlá AMG na športovom volante v koži napa, vedzte, že sú k dispozícii ako štandard pre verziu S a v nižšej verzii si zaň musíte doplácať. Výrobca zatiaľ neavizuje dostupnosť modelov a ich ceny.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »