Aktuality

Nadupaný Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ prepisuje naše titulky, je najsilnejší z najmenších

Iba včera ste si mohli prečítať správy o tom, ako Mercedes predviedol novú Triedu E po facelifte a medzitým výrobca informoval o troch ďalších novinkách. Jednou z nich je kompaktné SUV so športovou úpravou Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+, ktorému sa venujeme v tomto príspevku, druhým je Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ (verzia po facelifte) a tretím očakávaná plne elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter.

Mercedes-Benz eSprinter (2021)
Mercedes-Benz eSprinter (2021)

Mercedes-Benz eSprinter je podľa slov automobilky „ďalší míľnik v elektrifikácii všetkých transportérov od značky Mercedes-Benz používaných na podnikateľské účely“. V minulosti ste sa aj na našich stránkach mohli dočítať o tom, ako jazdí plne elektrický Mercedes-Benz eVito, teda šikovná dodávka ideálna na použitie pri doručovaní takzvanej poslednej míle, resp. posledného kilometra. Elektrický eSprinter je ešte o krok vyššie, a to nielen po stránke kapacity nákladného priestoru. Elektrický pohon v modeli eSprinter poháňa predné kolesá a dosahuje výkon max. 85 kW a max. krútiaci moment 295 Nm.

Nákladný priestor má kapacitu 11 m3 a vďaka flexibilnému programu pre akumulátory môže eSprinter dosahovať štandardizované dojazdy v rozpätí 120 až 168 km pri max. kapacitách akumulátorov 41 a 55 kWh. Maximálne zaťaženie sa pohybuje v rozpätí 891 až 1 045 kg.

Vráťme sa ale späť k športovému SUV Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+.

Najsilnejší z malých 2

Mercedes-Benz Triedy GLA je najmenším SUV výrobcu a vo verzii Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ je tým najlepším, čo dokáže táto trieda ponúknuť. Predtým som už písal o Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC 225 kW, ktorý som vtedy nazval Najsilnejší z malých - dnes vieme, že toto označenie už neplatí, pretože verzia 45 S ponúka ešte o trochu viac.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ (2021)

Trochu viac je v skutočnosti pomerne dosť, minimálne 60 kW naviac. Dvojlitrový motor s dvojprúdovým turbodúchadlom je najsilnejším sériovo vyrábaným štvorvalcovým hnacím agregátom, tvrdí Mercedes, a je k dispozícii v dvoch stupňoch výkonu a krútiaceho momentu. Základný model AMG 45 4MATIC+ sa ponúka s max. výkonom 285 kW (387 k, 480 Nm) a variant S s max. výkonom 310 kW (421 k, 500 Nm). Motor je konfigurovaný výhradne s dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT 8G.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ (2021)

Variabilný náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ rozdeľuje silu na zadnej náprave selektívne na jednotlivé kolesá prostredníctvom systému OVLÁDANIE KRÚTIACEHO MOMENTU AMG (AMG TORQUE CONTROL). Umožňuje to nový diferenciál zadnej nápravy, ktorý má dve lamelové spojky, pre každé zadné koleso jednu, uvádza výrobca.

Základný variant zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy, výkonnejší za 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250 km/h a 270 km/h pri výkonnejšej verzii.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ (2021)

Azda najnápadnejším prvkom vozidla je odtrhová hrana na strešnom spojleri vo farbe karosérie, ako i široký spojler zadného nárazníka. Základný variant stojí na 19-palcových diskoch, zatiaľ čo verzia S na dvadsiatkach. Za príplatok budú k dispozícii aj 21-palcové disky z ľahkej zliatiny.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ (2021)

Inovácie v porovnaní s východiskovým modelom GLA ale nie sú iba estetické a v motore. V AMG podstatne spevnili holú karosériu. Ľahká hliníková doska priskrutkovaná pod motorom a predné a zadné diagonálne výstuhy na spodku vozidla zvyšujú torznú tuhosť vozidla.

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ ponúkne šesť jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT – Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, Individuálny a verzia S aj program PRETEKY (pre základný model ako súčasť balíka AMG DYNAMIC PLUS, ktorý sa dodáva na želanie). Zmenou jazdného režimu sa mení nielen nastavenie podvozka a charakteristika náhonu, ale aj zvukový prejav výfukového systému a DYNAMIKA AMG (funkcie na zvýšenie agilnosti, napríklad regulácia náhonu na všetky kolesá, krivka závislosti riadenia a funkcie ESP).

Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ (2021)

Interiér športového SUV vo verzii AMG 45 je príznačný žltými akcentmi, ktoré dopĺňajú čierno-sivú farebnú schému, ako to výrobca prezentuje na oficiálnych fotografiách. K dispozícii budú aj červené alebo čierne akcenty. Ak sa vám páčia tlačidlá AMG na športovom volante v koži napa, vedzte, že sú k dispozícii ako štandard pre verziu S a v nižšej verzii si zaň musíte doplácať.

Výrobca zatiaľ neavizuje dostupnosť modelov a ich ceny.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie