Magazín

Ako plánuje Škoda osláviť 125. výročie založenia? Elektromobilom a kopírovaním trendov

Rastie, aj keď predaj iných značiek klesá

Aj v dobe, kedy predajnosť áut medziročne klesá, si mladoboleslavská značka dokáže udržať svoju pozíciu na trhu. Na domácom českom trhu si aj naďalej drží svoje prvenstvo, ale dobre sa jej darí aj na globálnom trhu. Najviac áut predala Škoda za rok 2019 v Číne, a to až 282 038 exemplárov. Za ňou nasleduje Nemecko a na treťom mieste je práve Česká republika.

Okrem spomínaných krajín sa Škodovke darí aj v Rusku, vo Veľkej Británii a v Poľsku. Aj na Slovensku patria jej modely k najpredávanejším, predovšetkým model Škoda Octavia, do ktorého značka aj v roku 2020 vkladá veľké nádeje.

Nové modely budú reflektovať aktuálne trendy

Nová Škoda Octavia už síce bola oficiálne predstavená minulý rok, ale až teraz sa dostáva do predaja. Keďže ide o mimoriadne obľúbený model, očakáva sa veľký úspech.

Na ženevskom autosalóne mala byť predstavená aj športová verzia Octavia RS iV s plug-in hybridným pohonom, ktorá napokon pre zrušenie autosalónu zažila debut v internetovom živom prenose.

Prečítajte si aj:


Nová Škoda Octavia RS iV: Kombinácia benzínu a elektriny v športovom balení

Redakcia (s)


Elektrické SUV Škoda Enyaq iV má byť odpoveďou na nové emisné opatrenia, ktorým musia automobilky čeliť. Premiéry tohto elektromobilu by sme sa mali dočkať v prvej polovici roka, kedy bude spustený aj predpredaj, do predaja sa dostane až koncom roka.

Prečítajte si aj:


Prvé elektrické SUV Škoda sa bude volať ENYAQ

Peter Lacena


Čo najširšie pokrytie segmentov a pohonov

Škoda bude mať v ponuke doteraz najširšiu ponuku pohonov, ku ktorým patrí aj CNG, mildhybrid, plug-in hybrid a elektromobil a túto ponuku plánuje zachovať aj do budúcnosti.

Veľké nádeje automobilka vkladá aj do modelov Scala a Kamiq, ktoré sa začali predávať až v priebehu minulého roka a tak by mohli mať vplyv na štatistiky až začiatkom tohto roka. V predaji bude aj ich verzia na CNG, ktorú by mohli oceniť najmä súkromní klienti.

Škoda Auto v súčasnosti pokrýva 82% všetkých segmentov, chýba len v kategóriách, ktoré nie sú obchodne zaujímavé, akými sú MPV, kabriolety či kupé.

Automobilke sa okrem predaja nových áut darí aj na trhu jazdených áut, ktorý chce aj naďalej rozširovať a kultivovať.

Oslavy 125. výročia od založenia

Značka bude tento rok oslavovať 125 rokov od jej založenia a to ponukou modelov v edícií 125 rokov, roadshow po Českej republike a pripom.