Kompletná fotogaléria CUPRA Leon a všetkých jeho verzií

Cupra Leon, Cupra Leon Sportstourer, Cupra Leon Competicion a Cupra e-Racer. Tieto štyri automobily vychádzajúce zo SEAT Leon sa zaslúžili o poriadny rozruch na internete.
Vydané  Text: 

Cupra Leon, Cupra Leon Sportstourer, Cupra Leon Competicion a Cupra e-Racer. Tieto štyri automobily vychádzajúce zo SEAT Leon sa zaslúžili o poriadny rozruch na internete. Jedná sa o športovo vyladené vozidlá, ktoré by boli donedávna súčasťou modelového portfólia značky SEAT, ale nedávno sa CUPRA oddelila a slovo SEAT z ich názvov zmizlo nadobro. Pokiaľ sa jedná o civilné verzie vozidiel, teda hatchback a kombi, tie sú poháňané buď benzínovým motorom TSI alebo kombináciou benzínového a elektrického motora. Plug-in využíva štvorvalec 1,4 TSI a s max. výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s max. výkonom 85 kW (115 k), pričom celkový systémový výkon dosahuje max. **180 kW (245 k)** a max. krútiaci moment **400 Nm**. K plug-in hybridu sa dodá akumulátor s kapacitou max. 13 kWh. Alternatívou bude čisto benzínová konfigurácia 2,0 TSI s max. výkonom **180 kW (245 k)**. Tento štvorvalec má nanajvýš 370 Nm v slabšom naladení, ale bude k dispozícii aj výkonnejší variant rovnakého motora s max. výkonom **221 kW (300 k)** a max. krútiacim momentom 400 Nm. Všetky tieto verzie disponujú pohonom predných kolies. Špecialitou bude motorizácia pre kombi vychádzajúca z motora 2,0 TSI s max. výkonom **228 kW (310 k)** a max. **400 Nm**, ktorá bude s pohonom všetkých štyroch kolies **4Drive**. Všetky vozidlá bez ohľadu na motor majú štandardne montovanú automatickú prevodovku DSG s komfortným voličom prevodovky **shift by wire**. Odvážny Cupra Leon Competicion má pod prednou kapotou preplňovaný benzínový motor 2,0 TSI s max. výkonom 250 kW (340 k) pri 6 800 ot./min a max. krútiacim momentom 410 Nm. Z nuly na 100 km/h zrýchľuje za 4,5 sekundy, čo je o pol sekundy rýchlejšie ako najvýkonnejší CUPRA Leon Sportstourer. A a napokon extrémna CUPRA e-Racer je pretekársky špeciál jazdiaci výlučne na elektrinu. Disponuje pohonom využívajúcim akumulátory s max. kapacitou 65 kWh a štyri motory so spoločným max. výkonom 500 kW (680 k) s max. krútiacim momentom ohromných 960 Nm. Pozrite si fotogalérie jednotlivých modelov vychádzajúcich z Leonu, ktoré sme pre vás pripravili: ### Cupra Leon hatchback [GALLERY id=30511] ### Cupra Leon Sportstourer kombi [GALLERY id=30512] ### Cupra Leon Competicion [GALLERY id=30513] ### Cupra e-Racer [GALLERY id=30514]




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.