Citroën v lete začne predávať elektromobil za 6 000 €.

Citroën svojou novinkou ukázal talent pochopiť objednávku dnešnej doby. Rozhodne si nemyslíme, že sa uvedením prvého modelu príbeh Ami skončí.
Vydané  Text: 
Keď automobilka svetu predstavila prvú štúdiu svojho mestského mikroauta len málokto by tušil, že sa stane realitou. Citroën však už sto rokov ukazuje, že mu v prípade inovatívnych myšlienok odvaha nechýba. A možno je to dokonca vlastnosť, ktorá sa stane základným kameňom jeho úspešnej budúcnosti. Novú generáciu Európanov totiž už nemožno charakterizovať ako motoristov, skôr sa k ním hodí charakteristika „mobilitu vyžadujúci občan“. V auta nehľadajú luxusnú obývačku. Úplne im stačí, keď sa budú vedieť premiestňovať. Prím u nich hrajú hodnoty ako napríklad ochrana životného prostredia. A presne tejto „spoločenskej objednávke“ Citroën Ami zodpovedá.
**Je to auto?** Je to sprostredkovateľ mobility a nech sa puristi s jeho zatriedením trápia. Autíčko má rozmery 2 410 x 1 390 x 1 520 mm (dĺžka x šírka x výška). Pohotovostná hmotnosť s akumulátorom je 485 kg. Na pohon slúži elektromotor s maximálnym výkonom 6 kW (8,2 k), maximálna rýchlosť vozidla je limitovaná na 45 km/h. Znamená to teda, že autíčko budú môcť šoférovať aj tínedžeri bez vodičského preukazu. Zásobárňou energie je akumulátor s kapacitou skromných 5,5 kWh, čo by malo stačiť na dojazd 70 kilometrov. Nie je to veľa, no na prepravu v meste by to stačiť mohlo aj s rezervou. Zaujímavým údajom je, že na nabitie akumulátora z bežnej elektrickej zásuvky budú stačiť tri hodiny.
**Purista** Prvé oficiálne fotky novinky naznačujú, že z pohľadu materiálov to bude skôr puristicky zamerané autíčko. Dnešný svet prahne po originalite a možnosti odlíšenia sa, a tak možno predpokladať, že automobilka zákazníkom ponúkne viacero farebných a materiálových konceptov doladenia interiéru vozidla.
Prvou krajinou, kde sa Ami začne predávať, je podľa očakávania Francúzsko. Citroën model Ami postupne uvedie aj na trhy v Španielsku, Taliansku, Belgicku, Portugalsku a Nemecku. Všetko sú to krajiny, kde sa dobre predávajú klasické mikroautá so spaľovacím motorom (napríklad Ligier, Aixam). Je teda predpoklad, že ľudia radi presadnú do ich ekologickej alternatívy. Posmeliť ich v tom má aj cena, ktorá má začínať na 6 000 €. Auto si však bude možné aj prenajímať za 20 € za mesiac, pri prvej platbe vo výške 3 544 €. Možnosti financovania a prenájmu sa však na jednotlivých trhoch budú odlišovať. Veľmi zaujímavo táto cena vyznieva v prípade, ak si ju porovnáte s cenami aktuálne predávaných mikroautomobilov Aixam. V súsednom Rakúsku stojí základný model Aixam Access 9 390 €. Tak ako? Kúpili by ste svojim deťom na dochádzanie do školy takúto lentilku? Znie to lákavo.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Servis

Štatistika porúch ADAC 2024: Ktoré jazdené autá sú najviac a najmenej spoľahlivé? Majú elektromobily menej porúch?

  • Ktorý jednoduchý komponent najčastejšie paralyzuje autá? Štatistika porúch od ADAC je analýza zahŕňajúca 156 modelových radov vozidiel.

     Nová štatistika poruchovosti ADAC ukazuje nielen to, ktoré autá sa v roku 2023 kazili najčastejšie, ale aj to, či sú skutočne elektromobily spoľahlivejšie. 
  • Rozhovor

    Milovník áut Craig Ramsay o autách, šoférovaní a hokeji: Ako si užil vlajkovú loď Škoda Superb?

  • Craig Ramsay, tréner našej hokejovej reprezentácie, mal ako jeden z prvých na Slovensku možnosť na týždeň otestovať úplne nový model Škoda Superb.

     V exkluzívnom rozhovore pre Škoda Storyboard prezradil, ako sa mu jazdilo, akým je šoférom, čo pre neho znamená svet áut a čo vlastne poháňa prvého muža našej hokejovej reprezentácie? Samozrejme, podelil sa aj o to, ako vidí šance na prípadný úspech jeho zverencov na blížiacich sa hokejových majstrovstvách sveta.