Aktuality

Bude mať koronavírus vážne následky pre automobilový priemysel?

TOP 10 najväčších výrobcov áut na svete (aktuálne čísla)
Ilustračné foto

V tomto článku sa dočítate:

  • aké sú odhadované straty
  • ktoré závody budú zatvorené alebo v obmedzenom režime
  • ako zasiahne koronavírus Volkswagen
  • ktoré iné odvetvia zasiahnu dočasné opatrenia

Čína je najväčší a zároveň najdôležitejší trh pre automobilky. Aj napriek tomu sa za posledné dva roky čínsky trh neustále prepadá, za čo môžu hlavne spomalenie ekonomiky a obmedzenie výhod spojené s kupovaním elektromobilov. Koronavírus by tak mohol byť pre Čínu posledným klincom do rakvy.

Akonáhle prepukla nákaza koronavírusom, niektoré spoločnosti sa rozhodli obmedziť výrobu v Číne, iné zatvorili svoje závody, pretože im to priamo prikázala čínska vláda v snahe zabrániť šíreniu nebezpečného vírusu.

Za prvý štvrťrok by sa takéto obmedzenie výroby podľa agentúry S&P Global Ratings mohlo prejaviť na poklese produktivity v ázijských závodoch až o 15%. Zasiahnuť by to malo predovšetkým závody nachádzajúce sa v čínskom meste Wu-chan, v provincii Chu-pej. Svoje výrobné závody tu majú významné spoločnosti ako General Motors, Nissan, Renault, Honda a PSA. V tomto meste je zhruba 9% automobilovej výroby v Číne.

Nemecký Volkswagen sa môže dostať tiež do veľkých problémov, keďže má v Číne až 24 závodov na výrobu automobilov a ich komponentov. Obmedzenie výroby by tak mohlo zasiahnuť až 40% ich celkovej globálnej produkcie. Podľa hovorcu Volkswagenu by však takéto obmedzenia nemali mať vplyv na zákazníkov vďaka zásobovacím reťazcom a snahe čo najskôr opätovne zahájiť výrobu.

Problémy sa však netýkajú iba samotných automobiliek, ale aj spoločností, ktoré vyrábajú komponenty do automobilov. Čínske závody tak bude musieť dočasne obmedziť alebo uzavrieť napríklad aj Bosch, Schaeffler, ZF, Faurecia či Valeo. Problém so zásobovaním komponentami zasiahol aj Hyundai, ktorý musel uzavrieť svoj juhokórejský závod.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.