Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 4Motion zvládne všetko, čo od neho budete chcieť! Neveríte?

Máte deti? Potrebujete zmestiť kočík, drobnosti pre deti, výletné balenie, no nechcete prísť o dávku dobrodružstva? Nech sa páči, Volkswagen Passat Alltrack 2,0 TDI 4 Motion vás obslúži v Auparku aj v teréne.
Vydané  Text: 
Keď som pred vyše dvadsiatimi rokmi bola doslova prilepená pred televíznou obrazovkou, keď bol v kurze americký seriál Knight Rider a David Hasselhoff štramácky riadil svojho čierneho štvorkolesového tátoša Kitta, ani by sa mi nesnívalo, že raz aj ja budem sedieť v aute, ktoré jazdí samo. Dobre teda, nie úplne doslova, ale vďaka asistentovi, ktorý udržiava vozidlo v jazdnom pruhu, nie som ďaleko od pravdy. To je jedna z funkcií, ktorá ma za týždeň testovania dostala hádam najviac. **Už sa viac nemusíte báť, že pri pustení volantu budete v prvej priekope. Kamery nainštalované na čelnom skle totiž kopírujú terén.** To však neznamená, že v Bratislave si zvolíte na tempomate rýchlosť, zapnete spomínaného asistenta a môžete prespať cestu až do Košíc. Ale pri otváraní fľaše s vodou už môžete bez obáv použiť obe ruky.
Práve v metropole východu ma zastihol poriadny mráz. Kým však ráno na parkovisku zo strany ostatných vozidiel bolo počuť len zvuky škrabiek pri čistení čelných skiel, ja som spokojne sedela v aute, zvolila som na displeji odmrazenie čelného skla a čakala. Vysmiata som bola aj po vzhliadnutí spotreby. **Potešilo ma aj to, že celý týždeň som jazdila s priemernou spotrebou, ktorá je uvedená v technických údajoch.** Nová norma skutočne priblížila, dokonca na diaľnici ju podliezla, namiesto 6,4 litra bola spotreba na diaľnici 6,3 litra nafty a to mi spravilo radosť. Najmä s ohľadom na výkon motora 2,0 TDI je stodeväťdesiat koní, čo som ocenila najmä pri predbiehaní.
**Alltrack sa môže pochváliť zvýšeným podvozkom, masívnejšími nárazníkmi a novým terénnym módom Off-road.** Pribudol tak k ekologickému, komfortnému, normálnemu a športovému. Pri vypnutí a zapnutí auta navyše ostalo uložené posledné nastavenie, v ktorom som jazdila. Prepínanie diaľkových svetiel som celkom vypustila z hlavy. Automatická regulácia rozoznáva protiidúce a pred vami jazdiace autá. Citlivá je tiež na osvetlené časti miest a obcí, a tak intenzitu reguluje podľa potreby. Nehovoriac o zákrutách, kde svetlomety šli na plné obrátky, aby som mala skutočne bezproblémovú viditeľnosť.

Podľa seba

Na prehľadnom displeji nechýba ani balík zábavy. Naopak, klasický USB port som hľadala márne. Telefón som si počas jazdy nabíjala indukčným spôsobom, a keď som chcela, aby mi hudba z telefónu znela v celom aute, využila som Bluetooth. V aute sú totiž zabudované len USB-C konektory, ktoré nie sú štandardnou súčasťou väčšiny smartfónov. **Dizajnéri, ktorí stavili na eleganciu vozidla, nechali na majiteľoch, aby si interiér doladili trošku podľa svojho vkusu.** Možno to nájsť v ambientnom osvetlení interiéru. Z pestrej škály farieb si jednoducho vyberiete tú, ktorá vás bude následne sprevádzať na cestách a rozsvieti tak tenké jemné pásiky pozdĺž celej palubnej dosky, ale aj na všetkých štyroch dverách.
Vozidlo kategórie kombi je navyše aj praktické. „Shopaholičky“ sa vďaka priestrannému, zhruba 640-litrovému kufru v obchodoch určite nemusia obmedzovať. Celý nákup sa im doň pohodlne vmestí. Mamičky, ktoré chcú previezť svoje ratolesti a využívajú ešte kočík, vložia ho doň bez toho, aby sa museli pasovať s nedostatkom priestoru. **Ospalé deti si rady v aute i pospia a tichý motor ich určite rušiť nebude.** Mimochodom, vďaka priestrannosti interiéru aj pri naložení piatich členov posádky sa nikto nebude sťažovať na nedostatok priestoru. Navyše komfort sa vzadu zvyšuje taktiež tým, že sedačky sú vyhrievané. Ak sedia vzadu dvaja, sklopením stredovej opierky si nielenže pohodlne podoprú ruky, ale dajú do držiakov svoje fľaše či poháre s nápojmi.
Volkswagen Passat Alltrack považujem fakt za chytré vozidlo. Netrvá mu dlho, aby na základe jazdy vodiča odhadol mieru jeho únavy. Ako vám to dá najavo? **Krátke pípnutie a šálka na displeji pred vami znamená, že je čas trošku si odpočinúť.** Neprinúti vás síce zastaviť, no naznačuje, že by ste si mali dať kávu alebo sa aspoň ponaťahovať, aby ste neriskovali mikrospánok. A to sa mi páči. [CAR id=17057]




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



LÁSKA NA PRVÝ AJ DRUHÝ POHĽAD

Ideálne vyváženie hodnoty a ceny / Dlhodobý test Kia Ceed 1.5 T-GDi 6MT Sport

  • Neverte im, keď tvrdia, že potrebujete prémiové auto, aby ste si splnili sny. Každému záleží na cene, nenechajte sa preto zahanbiť tým, že cielene hľadáte nové auto s najlepším balansom ceny, hodnoty, techniky a estetiky.

     Kia Ceed je stálicou, ktorá je overená, obľúbená a vytrvalo na poprednej pozícii, pokiaľ ide o ponúkanú výbavu vzhľadom na cenu - dokonca aj v stupni výbavy s názvom Sport. Foto: Juraj Hrivnák
  • Výpadok Slovensko.sk

    Portál Slovensko.sk má problém, elektronicky so štátom cez Chrome a Edge nevybavíte nič. Návod, ako to obísť

  • Kto chcel využiť týždeň so sviatkom na to, aby si vybavil záležitosti, ktoré od neho vyžaduje štát, má smolu. Portál Slovensko.sk naďalej trápia výpadky pre najčastejšie používané prehliadače internetu.

     Riešenie spočíva v nainštalovaní alternatívnych prehliadačov Opera alebo Firefox. 
  • Slovensko

    Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.