Aktuality

Toto je úplne nový Citroën C3! Je krajší a vybavenejší. A cena?

Citroën C3 patrí medzi najpútavejšie autá na trhu. Na prvý pohľad vyzerá ako malé SUV alebo crossover, avšak jedná sa o hatchback s 300-litrovým batožinovým priestorom.

Omladenie modelu prichádza iba niekoľko dní po tom, čo slovenský importér značky oznámil vynikajúce predaje v roku 2019. Vyzerá to tak, že tento rok bude pre Citroën ešte úspešnejší, pokiaľ sa jedná práve o predaje modelu C3. Priaznivý trend predaja je však pozorovateľný i v globálnom meradle, v roku 2019 predaje narástli až o 12,6 percenta. Celkovo sa pre model C3 od jeho uvedenia na trh v roku 2016 rozhodlo už 750-tisíc ľudí.

Nový Citroën C3 prichádza s už na prvý pohľad prepracovanou prednou maskou, ktorá si zachovala pôvodný charakter, ale vylepšila detaily. Logo značky Citroën štylizované do podoby horizontálnych chrómových lemov sa na koncoch zakrivuje a zasahuje takmer do stretávacích svetlometov. Tie sú po vizuálnej stránke naďalej utláčané do úzadia, aby vynikli úzke pásy denného svietenia. Oba typy svetlometov dostali modernizovaný tvar.

Automobil si zachoval svoje tradičné ochranné prvky Side Airbump (nie v každej výbave), grafiku masky chladiča i detaily vyhovenia karosérie, zadné partie sa nezmenili na prvý pohľad vôbec. K dispozícii budú aj dvojfarebné schémy, dovedna 36 až 97 kombinácií farieb strechy a karosérie (podľa trhu).

Zaujímavosťou sú tri nové dekory strechy Red, Techwood a Emerald a v interiéri sa našiel priestor pre palubovku s imitáciou dreva s názvom Techwood. Novinkou v interiéri sú tiež ergonomické sedadlá Comfort Seat známe napríklad z SUV-čka C5 Aircross.

Mimoriadne pôsobivá je aj ponuka bezpečnostných technológií na palube, ktorých podľa oficiálnej správy výrobcu nebude menej ako jedenásť. Jedná sa o nasledovnú paletu asistenčných a bezpečnostných funkcií:

  • predné parkovacie senzory (FRONT PARKING ASSIST);
  • automatické brzdenie v prípade hroziacej nehody (ACTIVE SAFETY BRAKE);
  • automatické vyzvanie k prestávke po 2 hodinách jazdy rýchlosťou aspoň 65 km/h (COFFEE BREAK ALERT);
  • rozpoznávanie únavy vodiča (DRIVER ATTENTION ALERT);
  • automatické diaľkové svetlomety (INTELLIGENT BEAM HEADLIGHTS);
  • zadná parkovacia kamera a zadné parkovacie senzory (REVERSING CAMERA);
  • asistent rozjazdu do kopca (HILL-START ASSIST);
  • zvuková a vizuálna výstraha pred nechceným opustením jazdného pruhu do rýchlosti 60 km/h (LANE DEPARTURE WARNING);
  • sledovanie slepého uhla (BLIND SPOT MONITORING SYSTEM);
  • sledovanie dopravných značiek (SPEED LIMIT SIGN RECOGNITION AND RECOMMENDATION);
  • tempomat a obmedzovač rýchlosti (CRUISE CONTROL / SPEED LIMITER).

Niektoré uvedené funkcie, napríklad tempomat či upozorňovanie na opustenie jazdného pruhu, považujeme za samozrejmosť, ale taká zadná kamera či predné parkovacie senzory stále nie sú u iných hatchbackov štandardom.

Mimoriadne zaujímavým príplatkovým doplnkom bude ConnectedCAM Citroën, teda palubná kamera zabudovaná do auta s Full HD rozlíšením a rozsahom záberu 120 stupňov, ktorá bude zaznamenávať jazdu a eventálne problémy na cestách. Po zaregistrovaní nárazu sa automaticky uloží 90 sekundové video (30 s pred a 60 s po havárii) do vstavanej pamäte s kapacitou do 16 GB.

Nový Citroen C3 sa bude predávať s benzínovými trojvalcovými motormi PureTech 83 a PureTech 110, ako i s naftovým agregátom BlueHDi 100. Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Pokiaľ sa jedná o cenovú politiku, zdá sa, že značka bude naďalej pokračovať v zachovávaní nízkych cenových relácií a novinka nepresiahne magickú hranicu desaťtisíc eur za základné vyhotovenie. Nový model príde k predajcom v júni 2020, slovenskej motoristickej verejnosti bude prvýkrát predstavený na bratislavskom autosalóne v dňoch od 21. do 26. apríla 2020.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Testy

Prvá jazda: Nový Hyundai i30 1.5 DPi a i30 Wagon N-Line 1.6 CRDi

Ako zvláda vylepšený Hyundai i30 s motorom 1.5 DPi mestské podmienky? A hodí sa do športovo ladeného kombi známy naftový motor 1.6 CRDI? Odpovede som sa snažil nájsť počas prvých jázd s hatchbackom a kombi i30 po facelifte. Veľa času som nepotreboval, autá presviedčajú o svojich kladoch už po prvých kilometroch.