Aktuality

Všimli ste si, ako Dacia narástla? Stala sa z nej šiesta najpredávanejšia značka áut na Slovensku

Je to iba niekoľko mesiacov, čo sme na Autovinách informovali o veľkom komerčnom úspechu esúvečka Dacia Duster. Medziročné predaje tohto populárneho automobilu stúpli o závratných 87 percent, čo je nevídaný rast. Automobilka tak zaznamenala vôbec najväčší nárast predaja spomedzi všetkých ostatných významných značiek predávajúcich na Slovensku.

Prečítajte si aj:


Slovenské predaje Dacie Duster stúpli o vyše 87 percent! Čo stojí za týmto úspechom?

Redakcia (s)


Pred niekoľkými dňami nám Dacia oznámila celoročné predaje za rok 2019 - a sú veľmi priaznivé. V priebehu posledných rokov sme si zvykli, že Dacia každým rokom rastie a inak to nebolo ani tentokrát. S trhovým podielom 5,6 percenta narástla o 0,8 percenta a z ôsmej pozície skočila rovno na šiestu. Zaujímavé je to najmä v súvislosti so skutočnosťou, že Renault sa teší z taktiež dobrého predaja, ale trhového podielu iba 4,5 percenta a vlastníctva statusu desiatej najpredávanejšej automobilky u nás.

Dovedna sa už na Slovensku predalo viac ako 40-tisíc kusov automobilov značky Dacia, z toho 6 145 kusov v roku 2019.

Ak by sme ale hodnotili predaje Renaultu a Dacie dokopy (ako Renault Slovensko), dospeli by sme k až 10,1-percentnému trhovému podielu s celkovým počtom predaných áut 11 151. Jedná sa o najlepší medziročný výsledok za celé desaťročie.

Značkám Dacia a Renault sa nedarí len tak pre nič za nič. Za dobrými číslami svojí prepracovaný marketing vedúci potencionálnych zákazníkov až do predajní, premyslená komunikácia značiek v médiách a v prvom rade samotné automobily. Dacia i Renault si udržia skôr nižšie cenové úrovne a Renault inovuje svoje portfólio o atraktívne dizajny a bohatú technologickú výbavu. Spomeňme napríklad nové Clio, ktoré priam zásadným spôsobom vylepšilo všetko, čo je pre vodiča i spolujazdcov dôležité.

Prečítajte si aj:


Test Dacia Logan MCV Stepway s 0,9-litrovým motorom: Veľmi dobre!

Erik Stríž


VIDEO: Dacia Lodgy Techroad je skutočným rodinným autom! Týmto nás prekvapila:

Peter Orosz


Najpredávanejšie modely

Najpredávanejším modelom značky Dacia bol v roku 2019 už spomínaný Duster s 2 762 registráciami. Patrí mu prvé miesto až s 64,5 % nárastom predaja v jednom z najrýchlejšie rastúcich segmentov. Obľúbené Sandero s počtom 1 039 registrácií je druhým najpopulárnejším modelom z ponuky Dacia. Tesne za ním skončil model Logan MCV s 1 022 registráciami.

Najpopulárnejším modelom značky Renault na Slovensku sa stal Renault Clio, ktorý skončil na 4. mieste v segmente s registrovaným počtom 1 467 kusov, čo predstavuje 7,9 % podiel v segmente. Nový Renault Clio bol navyše nominovaný na kandidáta na ocenenie Auto roka 2020.

Druhým najúspešnejším modelom bol Renault Captur, najpredávanejšie európske SUV segmentu B, ktorý zaznamenal 1 076 registrácií s 10,1 % podielom na trhu. Captur sa umiestnil na Slovensku na 4. mieste v segmente s 20,22 % nárastom predaja.

Erik Stríž - auto motor a šport
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Opel Corsa 1.2 GS Line
Testy

Opel Corsa 1.2 GS Line - Je stále nemecká?

Spojenie automobilky Opel s francúzskou skupinou PSA Groupe, pod ktorú patria aj značky Citroën a Peugeot, už priaznivci automobilov istotne zaevidovali. Preto nás zaujímalo, ako dopadol jeden z plodov ich spolupráce – novinka Opel Corsa.