E- bike a nuda? Super73 RX je teda riadna šupa.

Americká spoločnosť Super73 nás svojimi výtvormi presviedča, že elektromobilita rozhodne nemusí byť nudná. A jej posledný výtvor? Tak to je fakt paráda!
Vydané  Text: 

Spoločnosť Super73 je vo svete elektrických bicyklov už dobre známa. Jej stroje totiž rozhodne nezapadajú do šedi priemeru. Naopak, vyrábajú stroje s charakterom a štýlom. Výborne sa jej totiž darí spájať dva svety – retro dizajn a špičkovú techniku. A na súčasnú generáciu mestských šudí to zjavne funguje. Nová generácia mestských obyvateľov sa autám obracia čoraz viac chrbtom, nemajú problém cestovať hromadnou dopravou, alebo ešte lepšie, po vlastnej osi. Príkladom je obrovský rozmach elektrických kolobežiek, ktoré sú rýchle a skladné. Nie je problém časť cesty absolvovať hromadnou dopravou a časť kolobežkou. Trend ekologickej dopravy cítiť aj rastúcej obľube elektrických bicyklov. Ale nie tých obyčajných.
**Kríženec bicykla a motocykla** Spoločnosť Super73 priniesla niečo, čo tu predtým nebolo. Skrížila bicykel a štýlový motocykel a čuduj sa svete, ľudí to zaujalo. Posledným modelom zachádza ešte ďalej. Parametre novinky, modelu Super73 R, nasvedčujú, že tento stroj dokáže byť doslova sopkou emócií a zábavy. Elektrický motor modelového radu „R“ ponúka štyri módy. Prvý je takpovediac „krotkým mačiatkom“. Motor ponúka priemerný výkon 750 W a maximálny výkon 1 200 W. Maximálna rýchlosť s vypnutým regulačným ventilom je 32 km/h. Druhý stupeň je výkonovo totožný s prvým, no identickú maximálnu rýchlosť dosiahnete aj bez toho, aby ste regulačný ventil vypínali. Pri voľbe číslo tri už po ceste budete vedieť uháňať rýchlosťou 45 km/h. TOP stupňom je štvorka.
**Na štvorke iba na okruh** Výrobca skromne dodáva, že ho neodporúča používať na verejných cestách. A isto vie prečo. Priemerný výkon 1 200 W totiž možno vytiahnuť až na 2 000 W. Maximálna rýchlosť je v tomto prípade 45 km/h. K takýmto parametrom firma dodáva patričný akumulátor. Je ho kapacita je 960 Wh. Pri priemernej rýchlosti 32 km/h by sme na tomto parádnom e-bajku mali vedieť odjazdiť až 64 kilometrov. Novinka dostala plne odpružený rám, v špičkovej verzii RX je možné pruženie nastaviteľné. Patrične k výkonu stroja sú dimenzované aj 4-piestové hydraulické brzdy, bicykel dostal LED svetlá a špeciálne pneumatiky. Zaujímavým detailom je dvojsedadlo a stupačky pre „zadného cestujúceho“. Ak vám už vám už na tohto fešáka zbiehajú slinky, budete potrebovať dosť peňazí. Firma na svoje stránke zverejnila ceny, ktoré sa pohybujú v rozmedzí 2 995 (verzia R) až 3 495 (verzia RX) USD. Nie je to práve málo, no ak zoberieme do úvahy, akú techniku stroj dostal, je cena primeraná. Aktuálne firma na svojej stránke na obidve verzie dokonca ponúka zľavu 500 USD.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.