Šéf VW: Musíme zabrať, inak skončíme ako Nokia!

Koncernu Volkswagen sa aktuálne darí, minulý rok obhájil pozíciu najväčšej automobilky na svete. Svet sa však veľmi rýchlo mení a kto sa neprispôsobí, môže sa stať súčasťou histórie.
Vydané  Text: 
Herbert Diess, si toto riziko veľmi dobre uvedomuje. Podľa agentúry Reuters sa dokonca vyjadril, že ak sa firma neprispôsobí súčasnému trendu, môže ju postihnúť osud v minulosti mimoriadne populárneho a úspešného výrobcu mobilných telefónov, značky Nokia. Asi si poviete, že to trocha prehnal. Nie, neprehnal. Vidí iba ďalej, než mnoho iných kapitánov klasických automobilových koncernov. Nástup nových, výrobou klasických automobilov nezaťažených firiem výrazne akceleruje. Kto pred pár rokmi tušil o firmách Tesla, Rivian, Polestar, Rimac… A to nespomíname množstvo čínskych automobiliek, ktoré zatiaľ opustiť domácu pôdu neplánujú. Ak sa súčasné automobilky neprispôsobia a „nechytia vlnu“, môžu ich nové značky z trhu veľmi rýchlo vytlačiť. Menia sa totiž nielen technológie, ale aj vkus a očakávania zákazníkov. ### Viac elektromobilov, vodík brzdí Vedenie koncernu Volkswagen preto plánuje zásadné zmeny. Okrem znižovania nákladov a nasmerovanie investícií do nových technológií plánuje vraj obmedziť financova vývoja vodíkového pohonu. Otázka však je, či bude otočenie kormidlom dostatočne rýchle a razantné. Podľa šéfa koncernu totiž súčasná rýchlosť stačiť nebude. Volkswagen sa podľa neho musí lepšie zorientovať vo vývoji softwéru a elektroniky a súčasne naštartovať vývoj a výrobu veľkého počtu elektromobilov. Podľa Diessa koncern musí prehodnotiť aj svoje priority a namiesto objemu vyrábaných automobilov viac dbať na zisk.
Herbert Diess je generálnym riaditeľom koncernu VW (Foto: Wikimedia Commons/RudolfSimon)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Slovensko

Vyvlastňovanie je štandardný inštitút, ktorý spomína aj ústava, tvrdí rezort dopravy pri zákone o strategických investíciách

  • V priebehu apríla rezort dopravy vykonal kroky, ktoré povedú k rýchlejšej a bezpečnejšej preprave nielen na východe Slovenska.

     Parlament schválil zákon o strategických investíciách a na rozvoj verejnej dopravy v regiónoch sa vyčlenilo 350 miliónov eur. Sporným miestom má byť ľahšie dostupné vyvlastňovanie.
  • Dopravná poradňa

    Môžem sa otočiť v takejto križovatke, keď sú smery rozdelené ostrovčekom? Dopravné predpisy o otáčaní sa v križovatke

  • V niektorých križovatkách sa otáčať môžete, v iných zasa nie. Záleží aj na dopravných značkách, hoci explicitne nemusí byť otáčanie dovolené.

     Pripravili sme prehľadný súhrn aktuálnych pravidiel, ktoré sa týkajú otáčania sa v križovatke.