Aktuality

Ponúka niekto hybrid lacnejšie ako naftu?

Samozrejme, musíme porovnávať porovnateľné. Či už z pohľadu výbavy, maximálneho výkonu sústavy pohonu alebo druhu prevodovky. A tak sme Superb iV porovnali s modelom s dieselovým motorom. Výsledok je zaujímavý.

Konkurenti

Superb iV vybavený plug-in hybridnou technikou a šesťstupňovým automatom sa predáva od výbavy Ambition a jeho sústava ponúka maximálny kombinovaný výkon 160 kW (217 k). Superb s dieselovým motorom je dostupný so všetkými stupňami sériovej výbavy (Active, Ambition, Style, L&K) a dvoma výkonovými alternatívami štvorvalca 2,0 TDI. Vyberať budete z motorov s maximálnym výkonom 110 respektíve 140 kW (150 a 190 k). Superb iV teda budeme porovnávať nie so základným, ale výkonnejším z dvojice štvorvalcov 2.0 TDI.

Hybrid je lacnejší!

Škoda Superb iV Ambition je po uplatnení bonusu Štart k dispozícii za 32 930 €, ak by ste siahli po verzii kombi, budete na základnú verziu potrebovať 34 130 €. Dostanete auto vybavené kombináciou benzínového štvorvalca 1,4 TSI, elektromotora a šesťstupňového automatu. Pre úplnosť dodajme, že Superb iV je na výber s výbavami Ambition, Style a L&K, ponuka je rovnaká pre verziu liftback aj kombi.

Ak by ste chceli zostať verní klasike, teda modelu s motorom 2,0 TDI (140 kW/190 k), na Superb vo výbave Ambition musíte mať v prípade liftbacku na účte pripravených minimálne 34 520 €, respektíve 35 720 € za kombi. V obidvoch prípadoch je teda hybridná technika lacnejšia.

Škoda Superb iV PHEV (2020)

4x4 s hybridom zatiaľ nie

Ak preferujete pohon 4x4, v kombinácii s hybridnou technikou aktuálne k dispozícii nie je. V prípade obidvoch karosérií bude vyberať z motorov 2.0 TSI (200 kW/272 k) a 2.0 TDI (140 kW/190 k). Otázna samozrejme zostáva aj reálna ekonomika prevádzky. Hybrid sa nafte dokáže vyrovnať v meste a na prímestských cestách. Ak jazdíte dlhé diaľničné kilometre, zostaňte verní nafte.

Cenová politika značky Škoda je ale v každom prípade veľmi zaujímavá. S hybridnou technikou v populárnom Superbe má zjavne veľké plány a podľa aktuálnych informácií ju postupne uvedie aj do iných modelov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

VW Golf R (auto motor a šport č. 10/2022)
Testy

To sú tlaky! Test VW Golf R

Vrcholná verzia Golfu chce byť auto, ktoré dokáže všetko. Voziť vás každý deň do práce v lete aj v zime, zabaviť vás na okreske, naháňať autá na okruhu a dokonca aj driftovať. Dokáže to všetko?