Samozrejme, musíme porovnávať porovnateľné. Či už z pohľadu výbavy, maximálneho výkonu sústavy pohonu alebo druhu prevodovky. A tak sme Superb iV porovnali s modelom s dieselovým motorom. Výsledok je zaujímavý.
### Konkurenti
Superb iV vybavený plug-in hybridnou technikou a šesťstupňovým automatom sa predáva od výbavy Ambition a jeho sústava ponúka maximálny kombinovaný výkon 160 kW (217 k). Superb s dieselovým motorom je dostupný so všetkými stupňami sériovej výbavy (Active, Ambition, Style, L&K) a dvoma výkonovými alternatívami štvorvalca 2,0 TDI. Vyberať budete z motorov s maximálnym výkonom 110 respektíve 140 kW (150 a 190 k). Superb iV teda budeme porovnávať nie so základným, ale výkonnejším z dvojice štvorvalcov 2.0 TDI.
### Hybrid je lacnejší!
Škoda Superb iV Ambition je po uplatnení bonusu Štart k dispozícii za 32 930 €, ak by ste siahli po verzii kombi, budete na základnú verziu potrebovať 34 130 €. Dostanete auto vybavené kombináciou benzínového štvorvalca 1,4 TSI, elektromotora a šesťstupňového automatu. Pre úplnosť dodajme, že Superb iV je na výber s výbavami Ambition, Style a L&K, ponuka je rovnaká pre verziu liftback aj kombi.
Ak by ste chceli zostať verní klasike, teda modelu s motorom 2,0 TDI (140 kW/190 k), na Superb vo výbave Ambition musíte mať v prípade liftbacku na účte pripravených **minimálne 34 520 €**, respektíve **35 720 € za kombi**. V obidvoch prípadoch je teda hybridná technika lacnejšia.
### 4×4 s hybridom zatiaľ nie
Ak preferujete pohon 4×4, v kombinácii s hybridnou technikou aktuálne k dispozícii nie je. V prípade obidvoch karosérií bude vyberať z motorov 2.0 TSI (200 kW/272 k) a 2.0 TDI (140 kW/190 k). Otázna samozrejme zostáva aj reálna ekonomika prevádzky. Hybrid sa nafte dokáže vyrovnať v meste a na prímestských cestách. Ak jazdíte dlhé diaľničné kilometre, zostaňte verní nafte.
Cenová politika značky Škoda je ale v každom prípade veľmi zaujímavá. S hybridnou technikou v populárnom Superbe má zjavne veľké plány a podľa aktuálnych informácií ju postupne uvedie aj do iných modelov.
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.