Nový Mercedes-Benz GLA prichádza aj s funkciou vytvorenia záchrannej uličky
Trieda GLA dospela, z nafúknutého hatchbacku sa stalo plnohodnotné SUV s krásnym dizajnom. Spolu so vzhľadom Mercedes pripravil aj rozsiahlu modernizáciu interiéru, funkcií a bezpečnosti.
Vydané Text: Erik Stríž

Porovnanie súčasnej a predchádzajúcej verzie | GLA | Predchodca | Rozdiel | |
Vonkajšie rozmery | ||||
Dĺžka | mm | 4 410 | 4 424 | -14 |
Šírka | mm | 1 834 | 1 804 | 30 |
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel | mm | 2 020 | 2 022 | -2 |
Výška | mm | 1 611 | 1 507 | 104 |
Rázvor | mm | 2 729 | 2 699 | 30 |
Rozchod kolies vpredu | mm | 1 605 | 1 559 | 46 |
Rozchod kolies vzadu | mm | 1 606 | 1 560 | 46 |
Vnútorné rozmery | ||||
Max. priestor nad hlavou vpredu | mm | 1 037 | 1 015 | 22 |
Priestor nad hlavou vzadu | mm | 969 | 975 | -6 |
Priestor na nohy vpredu | mm | 1 045 | 1 063 | -18 |
Priestor na nohy vzadu | mm | 976 | 860 | 116 |
Šírka priestoru pre lakeť vpredu | mm | 1 456 | 1 422 | 34 |
Priestor na lakte vzadu | mm | 1 455 | 1 410 | 45 |
Šírka priestoru v oblasti pliec vpredu | mm | 1 419 | 1 391 | 28 |
Šírka pliec vzadu | mm | 1 393 | 1 350 | 43 |
Šírka ložného priestoru max. | mm | 1 272 | 1 187 | 85 |
Hĺbka ložného priestoru max. | mm | 1 422 | 1 395 | 27 |
Účinná šírka prístupu do batožinového priestoru | mm | 1 050 | 1 045 | 5 |
Objem batožinového priestoru podľa VDA | L | 435 | 421 | 14 |
Motorizácie na začiatku predaja | GLA 200 | GLA 35 4MATIC AMG | ||
Motor | R4 | R4 | ||
Prevodovka | automatická | 7G-DCT | AMG SPEEDSHIFT DCT 8G | |
Zdvihový objem | cm³ | 1 332 | 1 991 | |
Výkon | kW/k | 120/163 | 225/306 | |
pri | 1/min | 5 500 | 5 800 | |
Max. krútiaci moment | Nm | 250 | 400 | |
pri | 1/min | 1 620-4 000 | 3 000-4 000 | |
Kombinovaná spotreba paliva[1] | l/100 km | 5,9-5,6 | 7,5-7,4 | |
Kombinované emisie CO₂ ¹ | g/km | 135-129 | 171-170 | |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 8.7 | 5.1 | |
Maximálna rýchlosť | km/h | 210 | 250² | |

Erik Stríž
Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk