Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ V8 počas jazdy odpája aj 5 valcov, aby znížil spotrebu!

Prepracovaný zovňajšok, maska chladiča Panamerica s vertikálnymi pásmi, najlepšie motory sveta a luxusný interiér. Nájsť na AMG GLE 63 S niečo na kritizovanie je náročná úloha, pretože tento automobil je premyslený a dotiahnutý do najmenšieho detailu.
Nový Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC a 63 S 4MATIC je výkladnou skriňou výrobcu a v oficiálnej tlačovej správe nešetrí superlatívmi. Okrem špičkového pohonu, veľkorysého vnútorného priestoru a vyladenému podvozku venuje špeciálnu pozornosť aj športovo vyladenej prevodovke AMG SPEEDSHIFT TCT 9G: „*Rôzne opatrenia na zosilnenie zabezpečujú dlhú životnosť a výkonnosť aj pri vysokých krútiacich momentoch motora V8. Okrem toho sa namiesto meniča krútiaceho momentu používa mokrá rozjazdová spojka. Tá šetrí hmotnosť, znižuje zotrvačnosť hmoty a optimalizuje odozvu*,“ uvádza Daimler.
Cenu nového modelu zatiaľ nepoznáme, ale nebude to žiadna maličkosť. Aktuálne sa v ponuke slovenskej pobočky Mercedes-Benzu vyskytuje verzia Mercedes-AMG GLE 53 4MATIC+ s prevodovkou AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, teda motoricky slabší variant bez „S“, s celkovou cenou 87 204,00 eur. Za novú verziu 63 S 4MATIC+ si budúci záujemcovia priplatia ešte „zopár“ tisíc eur navyše.
**Výber kľúčových vlastností nového modelu**:
* Benzínový motor V8 biturbo s objemom 4 litre má naladenie **420 kW**/571 k a **450 kW**/612 k;
* prvýkrát je motor vybavený integrovaným štartovacím generátorom EQ Boost (16 kW/22 k a krútiaci moment 250 Nm);
* priame vstrekovanie benzínu prostredníctvom piezoelektrických vstrekovačov vedené lúčom;
* inžinieri z Mercedes-AMG vybavili motory V8 **odpájaním valcov**. V oblasti čiastočnej záťaže sú vypnuté valce dva, tri, päť a osem, čo výrazne znižuje spotrebu paliva;
* sériovo dodávaný podvozok so vzduchovým pružením AMG RIDE CONTROL+ s kontinuálne nastaviteľným tlmením;
* stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL;
* náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu;
* sériovo dodávaný elektronicky riadený zverný diferenciál zadnej nápravy;
* športové parametrické riadenie AMG, vysokovýkonné brzdové sústavy AMG (400 x 38 mm na prednej náprave a 370 x 32 mm na zadnej);
* prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G reagujúca na aktuálne nastavenie jazdných režimov AMG DYNAMIC SELECT;
* automatická funkcia medziplynu pri radení nižších prevodových stupňov: tento efekt je automaticky aktívny v jazdných programoch Šport, Šport+ a PRETEKY (len vo variante S).
Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ | Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC+ | |
Motor | 4,0-litrový motor V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovanými štartovacím generátorom EQ Boost | 4,0-litrový motor V8 s preplňovaním dvoma turbodúchadlami a integrovanými štartovacím generátorom EQ Boost |
Zdvihový objem | 3 982 cm³ | 3 982 cm³ |
Výkon | 420 kW (571 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min | 450 kW (612 k) pri 5 750 – 6 500 ot./min |
+ 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost | + 16 kW (22 k) zo štartovacieho generátora EQ Boost | |
Max. krútiaci moment | 750 Nm pri 2 250 – 5 000 ot./min | 850 Nm pri 2 500 – 4 500 ot./min |
Náhon | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu | Náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s plne variabilným rozdeľovaním momentu |
Prevodovka | Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G | Prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G |
Spotreba palivakombinovaná | 11,4 l/100 km¹ | 11,5 l/100 km¹ |
Kombinované emisie CO₂ | 261 g/km¹ | 262 g/km¹ |
Trieda efektívnosti | E | E |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 4,0 s | 3,8 s |
Maximálna rýchlosť | 250 km/h ² | 280 km/h ³ |

Erik Stríž je slovenský motoristický novinár, bývalý šéfredaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Jeho autorské portfólio zahŕňa spravodajstvo, testy automobilov, motocyklov a úžitkových vozidiel a dopravnú poradňu. Zvýšenú pozornosť venoval legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti. Je tiež autorom dizajnu a loga webu Autoviny.sk
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na redakcia@imotormedia.sk