Aktuality

Koľko zaplatíte za elektrifikované autá KIA po odpočítaní dotácií od štátu? Za elektromobil od 22-tisíc eur

kia e-soul

Dotácie na plug-in hybridy a elektromobily od Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky pravdepodobne zatrasú našim trhom s novými ekologickými autami. Pri nákupe elektromobilu má totiž jeho nový majiteľ nárok na jednorazovú štátnu dotáciu vo výške až 8 000 eur, pri nákupe káblom nabíjateľného hybridu (plug-in hybrid, PHEV) až 5 000 eur.

Keď sa pozrieme na modelové portfólio značky Kia na Slovensku, z piatich elektrifikovaných modelov prichádzajú v súvislosti s dotáciami do úvahy štyri modely.

Upozorňujeme, že v tomto článku vychádzame z aktuálne platných cenníkov zverejnených na slovenskej stránke výrobcu. Ceny sa do spustenia rezervácií na dotácie môžu zmeniť.

Prečítajte si aj:


Je to oficiálne: Štát podporí nákup elektromobilov a plug-in hybridov, máme presné výšky dotácií

ERIK STRÍŽ


KIA Soul EV, dopredaj (-8 000€)

Dopredajová KIA e-Soul
Dopredajová KIA e-Soul

KIA Soul EV - dopredajový model, staršia generácia elektromobilu so základnou cenou 30 590 € vrátane dane. Po odpočítaní štátnej dotácie 8 000 eur môžete tento elektromobil získať už za 22 590 eur.

Kia Soul EV je vybavená elektromotorom s max. výkonom 81,4 kW (111 k), max. krútiacim momentom 285 Nm a akumulátorom s max. kapacitou 30 kWh, ktorý umožňuje dosahovať elektrický dojazd 250 kilometrov.

KIA e-Soul (-8 000€)

Kia e-Soul

KIA e-Soul - nová generácia modelu Soul na výhradne elektrický pohon stojí minimálne 35 690 eur, teda o 5 100 eur viac ako dopredajová verzia. Po odpočítaní štátnej dotácie 8 000 eur môžete tento elektromobil získať už za 27 690 eur.

Kia e-Soul je vybavená elektromotorom s max. výkonom 100 kW (136 k), max. krútiacim momentom 395 Nm a akumulátorom s max. kapacitou 39 kWh, ktorý umožňuje dosahovať elektrický dojazd 277 kilometrov. To sú údaje platné pre najslabšie vybavenú verziu. Ak by ste si priplatili za výkonnejší variant GOLD alebo najvyššiu výbavu PLATINUM, dostanete max. výkon 150 kW (204 k), max. kapacitu akumulátorov 64 kWh a max. dojazd 452 kilometrov.

KIA e-Niro (-8 000€)

Nová KIA Niro (e-Niro) 2019

KIA e-Niro - plne elektrická verzia crossoveru Niro stojí v najnižšej verzii 42 580 eur, takže sa ešte vtesná do ministerstvom stanoveného limitu 50-tisíc eur. Po odpočítaní štátnej dotácie 8 000 eur môžete tento elektromobil získať už za 34 580 eur.

Kia e-Niro sa predáva jedine vo výbave PLATINUM a v jedinej konfigurácii motora: max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 395 Nm, max. kapacita akumulátorov 64 kWh a max. elektrický dojazd 455 kilometrov.

KIA Niro PHEV (-5 000€)

Nová KIA Niro (e-Niro) 2019
Kia Niro PHEV

KIA Kia Niro Plug-in Hybrid (PHEV) - crossover značky Kia jazdiaci na elektrinu i benzín, pričom sa dá nabíjať pomocou kábla. V cenníku figuruje čiastka od 32 890 eur, ale s aktuálnym zvýhodnením 1 000 eur je najnižšia cena stanovená na 31 890 eur. To platí pre výbavu SILVER, okrem toho si môžete Niro PHEV zadovážiť aj vo výbave GOLD a PLATINUM s najvyššou cenou 38 190 eur ešte pred odpočítaním bonusu tisíc eur. Po odpočítaní štátnej dotácie 5 000 eur a 1 000 eur od predajcu môžete tento plug-in hybrid získať už za 26 890 eur.

KIA Kia Niro Plug-in Hybrid je poháňaný atmosférickým benzínovým motorom 1,6 GDi s max. výkonom 77 kW (105 k) a doplnkovým elektromotorom s max. výkonom 44 kW (60 k). Prevodovka je automatická 6-stupňová, vozidlo vie prejsť na čisto elektrický pohon 49 až 65 kilometrov vďaka akumulátorom s max. kapacitou 8,9 kWh.

Štátna dotácia sa nevzťahuje na Kia Niro Hybrid.

Erik Stríž je redaktor magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Ak vás zaujíma čokoľvek, od zákonov po detaily mojich testov áut, môžete ma kedykoľvek kontaktovať. Odpovedám každému. Moje testy píšem s ohľadom na reálneho zákazníka a nie ako marketingový prospekt. Pre neho je kúpa auta významnou životnou udalosťou, ktorá ho stojí značnú časť príjmov. Preto sa často venujem praktickým záležitostiam, ako spotrebe, schopnosti motora zvládať záťaž, batožinovému priestoru či variabilite.
Kontakt: erik@striz.sk

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT (foto: PANER 2020 pre auto motor a šport)
Testy

Test Kia XCeed 1.6 T-GDi A7 DCT: Miss Kia

Už ste počuli o tom, že dizajn predáva? A že o autách to platí viacnásobne? A veríte tomu? Ak áno, tak vám je jasné to isté čo nám. Že Kia XCeed vám začne robiť radosť už vtedy, keď sa na ňu budete pozerať. A s najsilnejším benzínovým motorom? Ešte viac.